Moody
Guld
Grattis!Äntligen titta han ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Äntligen titta han ut!
Överlåter detta till @BojkeGärna en recension, när du har, förhoppningsvis, avnjutit drycken!
Stort grattis!
Stort grattis till er båda!
Grattis!
Skål och ett jättegrattis!Äntligen titta han ut!
Äntligen titta han ut!
Lite låg apk, i övrigt mycket trevlig.Gärna en recension, när du har, förhoppningsvis, avnjutit drycken!
Måste fråga är patinan fabricerad eller har den levt ett hårt livSjölik på franskt bagageband. Kan det bli bättre?
Vad är det för kameran som tar bilder? Dem är mera kvalitetare än iPhone
Klart att den är fabricerad:Måste fråga är patinan fabricerad eller har den levt ett hårt liv
Tack för tipset. Ska komma ihåg!Ber om ursäkt för sent svar. Såg inte frågan förrän idag.
Använder en Nikon D300 systemkamera med ett Nikon 16-85mm-objektiv samt en Nikon Speedlight SB-900 blixt. Bilden togs med objektivet inställt på 50mm (motsvarar 75mm på en fullformatskamera), manuell exponering (tid 1/125 och bländare 11 för bra skärpedjup) och blixten slagen i vitt tak snett bakåt till höger. Ingen efterbehandling i något bildprogram utan rakt ur kameran, till skillnad från vissa (host, host ... ) som "fixar till" bilderna i Photoshop först.
Om ni missade bilden igår så kommer den här igen. Den blev faktiskt ovanligt bra om jag får säga det själv. Till och med @Denke måste gilla länken i den här bilden.
Sen går det att ta utmärkta bilder med en iPhone eller annan mobil, bara man tänker på ett par saker, som även gäller om man använder en riktig kamera:
Tänker man på detta så kan det se ut såhär t ex, taget med min iPhone:
- Se till att ha bra ljus.
- Undvik en massa reflexer i glaset genom att vrida på klockan lite åt olika håll och ta bilden när det ser bra ut. Har du däremot en Rolex är det kört hur du än vrider och vänder på klockan ...
- Kolla att skärpan verkligen ligger på klockan!
- Tänk även på bakgrunden så att den inte är för stökig.
- Sist men inte minst, kolla att bilden ser bra ut innan du postar. Om inte, ta en till.
Avslutningsvis, alla fina klockor som visas upp här förtjänar bra bilder, eller hur ...?
Wich movie my friend?Dags för lite bio
grattisÄntligen titta han ut!
Tack för kortfattad och bra info! Ruskigt bra blixtbild!Ber om ursäkt för sent svar. Såg inte frågan förrän idag.
Använder en Nikon D300 systemkamera med ett Nikon 16-85mm-objektiv samt en Nikon Speedlight SB-900 blixt. Bilden togs med objektivet inställt på 50mm (motsvarar 75mm på en fullformatskamera), manuell exponering (tid 1/125 och bländare 11 för bra skärpedjup) och blixten slagen i vitt tak snett bakåt till höger. Ingen efterbehandling i något bildprogram utan rakt ur kameran, till skillnad från vissa (host, host ... ) som "fixar till" bilderna i Photoshop först.
Om ni missade bilden igår så kommer den här igen. Den blev faktiskt ovanligt bra om jag får säga det själv. Till och med @Denke måste gilla länken i den här bilden.
Sen går det att ta utmärkta bilder med en iPhone eller annan mobil, bara man tänker på ett par saker, som även gäller om man använder en riktig kamera:
Tänker man på detta så kan det se ut såhär t ex, taget med min iPhone:
- Se till att ha bra ljus.
- Undvik en massa reflexer i glaset genom att vrida på klockan lite åt olika håll och ta bilden när det ser bra ut. Har du däremot en Rolex är det kört hur du än vrider och vänder på klockan ...
- Kolla att skärpan verkligen ligger på klockan!
- Tänk även på bakgrunden så att den inte är för stökig.
- Sist men inte minst, kolla att bilden ser bra ut innan du postar. Om inte, ta en till.
Avslutningsvis, alla fina klockor som visas upp här förtjänar bra bilder, eller hur ...?
Avslutar dagen med densamma!Startar dagen med den här!
Hmm! Nu har du skådat för djupt i glaset! Vart är klockan?
Blir bjuden på Wirre i vad som antas vara stulna glas....
Min röding säger hej, nu klädd military styleAvslutar dagen med densamma!
Grymt. Körde ett olivgrönt nato på min röda ett tag. Riktigt fräschtMin röding säger hej, nu klädd military style
Stort grattis! Hoppas ni alla mår bra.Äntligen titta han ut!
Ute är det -18 grader och sjunker hela tiden nu. Så det är inte synd om mig här i tvättstugevärmen!Hmm! Nu har du skådat för djupt i glaset! Vart är klockan?
Själv fortsätter jag med diskbänksrealismen!