• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Surfar KS och jobbar.

IMG_4210.JPG

IMG_4203.JPG

Edit: Och detta blev mitt 3000e inlägg ser jag nu! :woot:

För en stund sedan...
Lekte jag fotograf med ett par gamklockor!
IMG_1324.JPG
Lite dåligt ljus, men det får ni leva med!:)
Pappa, jag och en gammal gubbe åkte 2 mil rakt ut i skogen och "klättrade" upp på ett berg.
Där var det ett dagbrott fyllt med rosenkvarts och stora cirklar, eg bollar, med turmalin, de svarta kristallerna.
Gubben som var med, gjorde av med 3 pappkartonger grovsnus den dan!
Tippar på att det är ca 33-35 år sedan.

Väntar på frun...
IMG_1305.JPG
Hur ska vi lägga upp tävlingen? Är det kortast eller längst väntan som vinner?:)
Naturligtvis gäller den all form av väntan på kompis, fru, sambo, pojk- flickvän, kollega osv!
Sätt igång och spåna kära KSare!
Borde ha olika klasser.
Väntan med kronograf
Digital väntan
Analog väntan med de två underklasserna Quartz och Automat.
Borde även ha genusklasser (nedan avses juridiska kön för enkelhetens skull men det kan utvecklas)
Man väntar på kvinna
Kvinna väntar på man
Kvinna väntar på kvinna
Man väntar på man

Vill även kunna se eventuella samband, väntar en man med kronograf längre tid än en kvinna med digital klocka. Osv.

Bara att sätta igång.

Borde ha olika klasser.
Väntan med kronograf
Digital väntan
Analog väntan med de två underklasserna Quartz och Automat.
Borde även ha genusklasser (nedan avses juridiska kön för enkelhetens skull men det kan utvecklas)
Man väntar på kvinna
Kvinna väntar på man
Kvinna väntar på kvinna
Man väntar på man

Vill även kunna se eventuella samband, väntar en man med kronograf längre tid än en kvinna med digital klocka. Osv.

Bara att sätta igång.

Nu har jag pyssel ett tag framåt!
Tips och förslag på klassindelningar mottages gärna!
Blir intressant att se det ur ett forsknings- och genusperspektiv!
Tack för uppslagen @Urkvinnan !;)

Tog nu av mig den så ingenting. Satt och läste om hur potentiellt energirika och kortvågiga strålningar kan orsaka så att färger blir "matta" och just denna typ av strålning finns det extra mycket av i en LED skärm, speciellt om färgen som visas på skärmen är av ljus karaktär (säljaren nämnde ej något om varken strålningen eller färgen). Just detta forum har ju även en väldigt ljus layout, finns det även en mörk layout version? Vet att det går att pendla emellan på vissa forum, men i alla fall detta i kombination att jag har en "champagne dial" på klockan och vilken typ av "look" detta hade resulterat i om finishen plötsligt hade blivit "matt" vill jag inte ens tänka på. Uppgraderade ifrån en LCD till LED i lördags genom ett köp på Netonnet då jag har läst om att bilden inte bara blir bättre utan LED även drar mindre ström så billigare, men strålningsaspekten visste jag inte om. Någon som har koll på nivåerna av det i relation till min gamla LCD? Jag har ju god tid att lämna tillbaka skärmen annars inom öppet köp perioden. Betalar såklart hellre lite mer i elkostnader för att slippa riskera en matt champagne dial.

3gZRYVb.jpg

Tillbaka
Topp