• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Mkshot
IMG_2307.JPG
 
Hej!

Är väldigt ny här och vet inte om detta är rätt tråd, men har klurat lite på senaste tiden (6 månader) gällande min första mekaniska klocka,
har varit mycket inne på Longines Hydroconquest 41mm med svart urtavla alternativt blå. Men nu har jag hittat en annan modell som jag är extremt sugen på. Det är nämligen denna nedanför: Aquaracer Calibre 5. Prisskillnaden är ju större, men vad tycker ni? Vilken ska man satsa på som sin första mekaniska klocka?

:
tag-heuer-aquaracer-way2112-ba0910-25.jpg
 
Hej!

Är väldigt ny här och vet inte om detta är rätt tråd, men har klurat lite på senaste tiden (6 månader) gällande min första mekaniska klocka,
har varit mycket inne på Longines Hydroconquest 41mm med svart urtavla alternativt blå. Men nu har jag hittat en annan modell som jag är extremt sugen på. Det är nämligen denna nedanför: Aquaracer Calibre 5. Prisskillnaden är ju större, men vad tycker ni? Vilken ska man satsa på som sin första mekaniska klocka?

:

Aquaracern är så sjukt snygg :)
 
Aquaracern är så sjukt snygg :)
Jag håller med, är så fruktansvärt kär i den! Av vad jag förstått så är det ingen större skillnad i urverk eller kvalitet. Enbart utseendet och prislappen förstås.
Men när jag ser grabbar här som har Rolex och Omega klockor så kanske man inte behöver ha så mkt ångest för 10k extra för en Aquaracer ;)
 
Tillbaka
Topp