Boris Balkan
Fark you!
Parmiddag
Kan du smygfotografera de andras klockor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Parmiddag
Frugans Omega AT är det enda värt att ta kort påKan du smygfotografera de andras klockor?
Köp ny på vägen i stället!
Det löste sig, är enroute till Moldau för schnitzel! Alles gut alles wohl
![]()
Vad för litteratur läser du?Sitter och försöker klura ut varför Omega heter Omega, har det något att göra med djurhierarki och om inte, varför "Omega"? Det går inte att dra en analogi om att det är något dumt att efterkalla ett klockmärke efter det namn som i naturen symboliserar den som står längst ner i kedjan?
![]()
Vad för litteratur läser du?
Ska nog läsa bibel istället!
Alfa och omega,början och slut.
Tillämpar det på klockor=du börjar med en Alfa och som slut klocka har du en Omega!
Eller,det första och sista klocka du behöver är en Omega!!!
![]()
Trams! Hybrid mellan Midasen och DD...Aurum släng dig i väggen!
Var är det?Sitter här
![]()
Detta är min association. Jag är ingen fysiker men tror kanske att Omega har ngt med spänningar att göra. I detta fallet mellan urverksdelar i rörelse som i sin tur ger klockan dess olika kaliber. Är jag helt ute och cyklar som den novis jag är?Sitter och försöker klura ut varför Omega heter Omega, har det något att göra med djurhierarki och om inte, varför "Omega"? Det går inte att dra en analogi om att det är något dumt att efterkalla ett klockmärke efter det namn som i naturen symboliserar den som står längst ner i kedjan?
![]()
Omega betyder perfektion i det grekiska alfabetet.Tror det är det namnet är taget i från också.
Var är det?
Får du snart skäll av jabla för att du inte öppnat förpackningen eller hällt upp ett glas!
Jim
På det igen. Jakt är en materialsport.
![]()
![]()
Jag har inte tittat på jaktprylar på 15 år så jag måste få fråga vad du har ovanpå kikarsiktet? Annars har du rätt i att det verkligen är en materialsport. Ligger på samma nivå som att ta en Skogsprommenad i Stockholm närområde. Den oroliga medelklassen är klädda för 1000-tals kronor och som om de skulle ut på en fjällvandring i utmanande väder..![]()
För en gångs skull tänkte jag inte yra om en klocka yran fråga vad barnen gör?![]()
50% var inte illa! En S&S för det priset hade varit trevligtMedsläpad på NK-rean. Fy fan. 50% på dessa om någon är intresserad.