• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_7341.JPG

Jag råkade springa på flera tunga klockbutiker i Aten. Det utmärkande var att de samlats på samma plats, inte mer än 30 m mellan butikerna. Vacheron Constantin, Chopard, Panerai, IWC, Rolex m fl. Tyvärr kom jag dit före stängningsdags så de som sålde mitt favoritmärke Panerai, hann stänga. Jag hann i alla fall till en Rolexbutiken för att bekanta mig med några modeller och tavlor som intresserat mig. Dels den nya 41 mm datejust i guld och stål. Den var fin, men jag fick ingen högre puls. 36 mm datejusten var det själva tavlan som intresserade mig. Jag har haft en datejust med både svart och blå tavla på både jubilee- och oysterlänk och kände mig färdig med den modellen, men nu fick jag äntligen se den vita tavlan med romerska siffror i vitguld. Den tavlan ger datejust en annan, mer maskulin och mogen look. Speciellt om man hoppar vitguldsringen och väljer oysterlänken. Då kommer den att stanna hos mig livet ut. Vit milgauss har jag länge sneglat på. Jag gillar det friska i det vita, det glada i det orange och det galna självdistanserade i sekundvisarens blixtform. Jag blev erbjuden det sista exemplaret för 7200 euro. Vit och svart milgauss har slutat tillverkas. Även fast jag gillar den mycket, är det en modell som ska köpas begagnad då efterfrågan är begränsad och tillgången stor.
IMG_2955.JPG
IMG_2956.JPG
IMG_2957.JPG
IMG_2961.JPG
IMG_2963.JPG
IMG_2966.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp