Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra duo!Dricker vin i vårt hus i Vieussan. Spenderat första dagen till att rensa bort mutant ogräs som tagit över halva uteplatsen. Försöker fortfarande vänja mig vid kvarts, på mitt sätt... Skål!
![]()
Dagens bästa bild. Gratulerar!
Såja, precis som det ska vara. Lakrits på jubilee, bästa GMT-looken!Idag kom resten av grilltillbehören som skickats samtidigt, tillsammans med regnvädret...
![]()
tack för det PostNord.
Vilken fantastiskt trädgårdskompis du/ni har där!Fick besök när jag skulle sätta upp namnskylt på brevlådan vid nya huset. Man känner sig välkomnad
![]()
Man kan bli stressad för mindre.ser till vår förvåning att avstressarmedlet börjar ta slut... fasan
![]()
Vildsvin?Jagar, va annars![]()
Pókemon ?Jagar, va annars![]()
Den ser ut att vara i samma skick som Paul Newmans DaytonaHar haft en helt galen kväll.. Telefonen har gått varm, minst sagt.
Vi säljer på söndag en Hanomag Sturm Convertible från 1937 som tycks vara 1 of 1. Den enda 4-dörrars cabrioleten som någonsin existerat. Har haft kontakt med bland annat Hanomag Museet i Tyskland samt sonen (78år) till den som ursprungligen importerade bilen till Sverige 1948.
Bilen special beställdes 1936 av en adlig Norsk familj och fick den levererad någon gång 1937-1938. Därefter hamnade den i Eskilstuna 1948 och drabbades nån gång under 50-talet av ett motorras varpå motorblock samt växellåda hamnade på verkstad och verkar tyvärr ha stannat där.
Bilen stod utomhus i närmare 30år tills dess att Folke Hemingsson, grundaren av Folkes bil i Strömsund köpte ett parti bilar varpå denna Hanomag ingick i det partiet som köptes 1978.
Ingen idag levande, förutom sonen till den första svenska ägaren, har hört talas om en 4-dörrars Cabriolet av Hanomag, än mindre sett någon. Experten på Museet i Tyskland har aldrig sett eller hört talas om någon 4-dörrars Cabriolet, bland allt material de har finns inte en bild eller ens en notis om att en sådan skulle ha existerat och ändå har vi en ståendes i de Jämtländska skogarna. Häftigt!
Folk från hela världen har ringt hela dagen, var det här slutar får vi se
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pókemon ?
Vildsvin?
PatinaHar haft en helt galen kväll.. Telefonen har gått varm, minst sagt.
Vi säljer på söndag en Hanomag Sturm Convertible från 1937 som tycks vara 1 of 1. Den enda 4-dörrars cabrioleten som någonsin existerat. Har haft kontakt med bland annat Hanomag Museet i Tyskland samt sonen (78år) till den som ursprungligen importerade bilen till Sverige 1948.
Bilen special beställdes 1936 av en adlig Norsk familj och fick den levererad någon gång 1937-1938. Därefter hamnade den i Eskilstuna 1948 och drabbades nån gång under 50-talet av ett motorras varpå motorblock samt växellåda hamnade på verkstad och verkar tyvärr ha stannat där.
Bilen stod utomhus i närmare 30år tills dess att Folke Hemingsson, grundaren av Folkes bil i Strömsund köpte ett parti bilar varpå denna Hanomag ingick i det partiet som köptes 1978.
Ingen idag levande, förutom sonen till den första svenska ägaren, har hört talas om en 4-dörrars Cabriolet av Hanomag, än mindre sett någon. Experten på Museet i Tyskland har aldrig sett eller hört talas om någon 4-dörrars Cabriolet, bland allt material de har finns inte en bild eller ens en notis om att en sådan skulle ha existerat och ändå har vi en ståendes i de Jämtländska skogarna. Häftigt!
Folk från hela världen har ringt hela dagen, var det här slutar får vi se
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()