• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Oj då, tur att skolan börjar snart så man får ordning på språket och läsförståelsen!;)
Tack för rättningen.
Hehe, det var inte meningen att leka magister. Tänkte bara att du missade att läsa det ordet, passade på att förtydliga när jag ändå kommenterade. Själv kan jag få total ordblindhet ibland, läsa ord som inte finns etc.
Men On Topic:
Sambon ligger i soffan och läser, jag slösurfar KS och annat.

image.jpg
 
Kan det vara såna som mäter medelhastighet över en viss sträcka? Dom kan ju vara lite knepiga ibland

Edit: rättstavning
Två av dom är klickade med en minuts marginal (14:35, 14:36) av dolda kameror på väg ut ur Paris, vilket som känns lite surt.
Den tredje såg jag faktiskt när det blixtrade till så jag bar beredd på en i brevlådan men inte tre!
Förutom bötesbeloppen så tillkommer ju även
Tre administrativa avgifter som hyrbilsfirman tar ut för att lämna ut mina uppgifter till franska staten
 

joppa

Omega
Två av dom är klickade med en minuts marginal (14:35, 14:36) av dolda kameror på väg ut ur Paris, vilket som känns lite surt.
Den tredje såg jag faktiskt när det blixtrade till så jag bar beredd på en i brevlådan men inte tre!
Förutom bötesbeloppen så tillkommer ju även
Tre administrativa avgifter som hyrbilsfirman tar ut för att lämna ut mina uppgifter till franska staten

Där ser man, surt!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
IMG_3411.JPG
Har precis betalat tre (?!) fortkörningsböter som jag ovetandes drog på mig i Frankrike i somras.
Sjukt mycket papper och allt är på franska, jag kan inte ett ord franska....
Been there done that...
Är det böter där man får betala mindre belopp ju snabbare man gör betalningen? Har även för mig att man kunde betala via någon hemsida där man skrev in en kod från boten.
 

Husse

Patek
Drog precis nyss ned för fönstren, upptäcker naturligtvis att jag glömt ställa in lillbilen, blä!
Bara att gå ut och fixa. Orten har trots sin litenhet drabbats av ett ligistgäng på 5st 12-13 åriga pojkar som krossar, misshandlar och förstör det som faller dem in...:mad::banghead:
image.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3411.JPG
Har precis betalat tre (?!) fortkörningsböter som jag ovetandes drog på mig i Frankrike i somras.
Sjukt mycket papper och allt är på franska, jag kan inte ett ord franska....
EXAKT det hände mig för några år sedan. Men jag fick bara en. Helt obegripliga dokument. Men betaltjänsten online var minsann på Engelska :) Körde du hyrbil så får du ytterligare goda nyheter inom kort. Uthyraren drar slantar på ditt kort för att de varit behjälpliga med att ta fram dina upplysningar för att skicka böterna. I mitt fall var den avgiften dyrare än boten :)
 
Topp