• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Kollar antikrundan!:)
0AE5AAC9-A5D3-42EF-962F-4F86B1F0CD85.jpeg

Snygg baksida, varför står det massa namn?

Det är en jubileumsmodell för deras 250-års jubileum (1747 => 1997, därav referensnumret också antar jag) och namnen på baksidan är några av deras mest kända kunder/användare. En härlig blandning med bla Marie-Antoinette, Napoleon och Winston Churchill... :cigar:

1747-baksida-jpg.715328

Hemma igen, intressant att uppleva Stockholmskaoset i Västernorrland... trodde det bara var här nere det ställdes in bussar pga snö och halka
A6665792-2318-408D-8D40-CED9DAAD96B3.jpeg

Det handlar väl i grunden om hur mycket och vilken sorts snö entrepenadfirmorna har kapacitet för.
Brytpunkten för snökaos är kanske 15cm snö per dygn i Stockholm, medans den ligger på 25-30 cm här och ännu större mängder norrut!
Hemskt är det iaf, oavsett vart i landet man bor!

Det handlar väl i grunden om hur mycket och vilken sorts snö entrepenadfirmorna har kapacitet för.
Brytpunkten för snökaos är kanske 15cm snö per dygn i Stockholm, medans den ligger på 25-30 cm här och ännu större mängder norrut!
Hemskt är det iaf, oavsett vart i landet man bor!
Men det var jävulskt halt där uppe också! Här nere var vägarna bara när jag kom hem

Det är en jubileumsmodell för deras 250-års jubileum (1747 => 1997, därav referensnumret också antar jag) och namnen på baksidan är några av deras mest kända kunder/användare. En härlig blandning med bla Marie-Antoinette, Napoleon och Winston Churchill... :cigar:

1747-baksida-jpg.715328
Häftig klocka!
Bara ditt namn som fattas, trodde du du fixat till det. ;)

Men det var jävulskt halt där uppe också! Här nere var vägarna bara när jag kom hem
Jo, det märkte jag också!
Värre igår än i dag, beror på att entråenörerna får bättre betalt för saltning än för plogningen!?
Följden blir massor med slask med en seg hal hinna uppepå asfalten, mysigt!
Sedan har nån kul kemist hittat på nån lustig vätska som gör att saltet fungerar ner till -12 mot det naturliga -8!
När sedan temperaturen vänder uppåt igen, då händer det grejor! :)
Timmerbilar tappar fästet och brakar rakt ut i naturen efter ett par mil på osaltad väg, däcken känns som såpa osv.
Och så en klockbild!
image.jpg

Häftig klocka!
Bara ditt namn som fattas, trodde du du fixat till det. ;)

Du har helt rätt - jag tror till och med att jag skrev i Dagens baksidestråden att jag skulle göra det. My bad...

Nåväl, bättre sent än aldrig. Skulle kanske haft en lite spetsigare/smalare spets och det var svårare än jag trodde att köra på frihand. Ser dock bättre ut i verkligheten än på bilden så jag är ganska nöjd med utfallet. En bra stöldskyddsmärkning om inget annat... :)

Gravyr Breguet 1747-1.jpg

Gravyr Breguet 1747-2.jpg

Tillbaka
Topp