• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Japp!
Vietnam är alldeles riktigt!
Bodde en gubbe i grannbyn, han drev en kiosk och gjorde många konstiga affärer!
När han dog, ärvde vår sommargranne 4500 flaskor djungeloja. När sommargrannen dog, frågade hans fru om jag ville ha flaskorna, som den tokskalle man är, sa jag naturligtvis ja!
Intressant, har själv från fadersledet rötter från Norrbotten...fanns något som kallades "bäckolja". Några droppar av det i djungeloljan så såg man myggen på halvmeters avstånd när man flugfiskade i älvarna. Kanske samma jox/gift !?

Kollar fotboll och laddar för morgondagen! Då skall ny klocka inhandlas :)
image.jpg

Funkar det bra? cousins?
Ja, cousins. Superenkelt att få loss länkarna fint. Men ett litet helvete att få dem tillbaka tyvärr. Gafflarna är lite för små för Rolex bandstift och en gaffelände gick av, men det gick till slut ändå utan att repa luggarna (hade dock säkrat med tejp). Tur förresten att jag beställde extra gafflar...
Jag köpte den mest på skoj för att kunna byta enkelt mellan länk och läder. Jag vill ogärna repa baksidan på luggarna, och även om jag skulle få dit läderarmbandet så vettifan hur jag skulle få loss det sen. På ändlänkarna är det ju spår för att bandstiften ska exponeras såpass att man ska nå in till dem med ett verktyg, men ett läderarmband utan ändlänkar sitter ju flush mot luggarna så då skulle man ju behöva in och gräva och liksom trycka ihop lädret vilket verkar alldeles för vanskligt för att jag ska våga försöka. Alldeles för mycket handsvett och darr när jag pillar med sånt här småttigt.
Nån som vill köpa ett läderband? :arghh:

image.jpg

Intressant, har själv från fadersledet rötter från Norrbotten...fanns något som kallades "bäckolja". Några droppar av det i djungeloljan så såg man myggen på halvmeters avstånd när man flugfiskade i älvarna. Kanske samma jox/gift !?
Låter i högsta grad rimligt!
Oljan har en speciell doft!
Lite simmig, väldigt fet lukt!
Dom äldsta flaskorna är inslagna en och en i cellofan och det sitter en korktätning under kapsylen!

Tillbaka
Topp