• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Como

Cartier
På väg till jobbet! Sjukt varmt. Hoppas på svalka och regn snart.

0D1C6B73-D5A3-4717-9796-CDFB88042D6B.jpeg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag får nog ta och skaffa en.. börjar ledsna på att dra upp dom varje gång :) även om jag inte sitter på en lika stor samling som många andra.
Winder är kanon. En del skolor säger att klockan slits mindre om den får stanna då och då, men om klockan är relativt ny spelar ju det ingen större roll, och är den äldre eller vintage menar den AD jag oftast besöker att de mår bäst av att vara igång hela tiden :wideyed:
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Winder är kanon. En del skolor säger att klockan slits mindre om den får stanna då och då, men om klockan är relativt ny spelar ju det ingen större roll, och är den äldre eller vintage menar den AD jag oftast besöker att de mår bäst av att vara igång hela tiden :wideyed:
Kan ju som allt annat vara bra att motionera diverse delar ibland men kan tro att det sliter mer på både gängor och delar om man ska dra upp den två gånger i veckan så är nog inte så tokigt :) förut hade jag alltid ett kvartsur att varva med för att slippa rutinen att behöva dra upp så ofta men nu är allt mekaniskt i samlingen.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kan ju som allt annat vara bra att motionera diverse delar ibland men kan tro att det sliter mer på både gängor och delar om man ska dra upp den två gånger i veckan så är nog inte så tokigt :) förut hade jag alltid ett kvartsur att varva med för att slippa rutinen att behöva dra upp så ofta men nu är allt mekaniskt i samlingen.
Då rek i alla fall jag winder. Tror i o f att klockan tål att gängas ur och dras upp men du har en poäng. När den väl är tät och går bra kanske man ska skruva så lite som möjligt på den :)
 
Topp