Grym film! Speciellt om man följt dom sedan tidigare. Tragisk, rolig och med fantastisk musik.Riktigt bra film, såg den på galapremiären 23/10 - vill se igen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym film! Speciellt om man följt dom sedan tidigare. Tragisk, rolig och med fantastisk musik.Riktigt bra film, såg den på galapremiären 23/10 - vill se igen![]()

Kul grej! Bra patina.Dags att damma av min gamla datorväska som har varit med mig runt jorden under närmare 20 år. Mitt första konsultuppdrag sen pensionen kunde jag sköta hemifrån men det som börjar i morgon kräver närvaro. Hoppas bara att jag inte glömt för mycket sen jag slutade i våras ...
![]()
Hehe ja vill vara lite annorlunda mot de flesta andra"Bezeln" ser lite vriden ut ,men du kanske har ett syfte med det ?![]()
Hehe ja vill vara lite annorlunda mot de flesta andra![]()
Dags att damma av min gamla datorväska som har varit med mig runt jorden under närmare 20 år. Mitt första konsultuppdrag sen pensionen kunde jag sköta hemifrån men det som börjar i morgon kräver min närvaro. Hoppas bara att jag inte glömt för mycket sen jag slutade i våras ...
![]()
Dubbelplop!Det blir mat nu.![]()

Ääääsch, varför då? Glass är kärlekJag har problem, måste sluta äta glass varje dag
![]()
![]()

Men lite så, kommer aldrig sluta med det!!Ääääsch, varför då? Glass är kärlek![]()

Skval- och Slukrännor är ju spår ifrån istiden, är det den inventeringen du ska ut och jobba med?
Nu kommer ett väldans långt inlägg om en jätteintressant dag, med ett mycket obehagligt inslag!Nja, eget material som jag visade för kursledaren. Sååå mycket annat skit på konferensbordet att jag fotade mot den!
Hade med mig lite material i går. Skörbränd sten, kvartsavslag och en eldstadssten inifrån en konstaterad husgrund från 5.500 fKr (den är fortfarande sotig!)
Nu kommer ett väldans långt inlägg om en jätteintressant dag, med ett mycket obehagligt inslag!
Frost och dimma har följt oss i dag!![]()
Den är svår att se, en blästerugn för järnframställning, i mitten av en rejäl slagghög.
![]()
En riktigt tydlig och oval fångstgrop, ingår i ett system med över 10 gropar på 480m. Dessa förbjöds 1864!
![]()
Titta på tallcirkeln, en tydlig och klart avgränsad kolbotten.
![]()
Frusna vattendroppar.
![]()
Är det ett stup eller en sandstrand?
Tur vi visste att det var Bysjöstrand. Här finns rester efter människans närvaro under 10.000 år!
![]()
Mitt enda fynd för dagen, ett kvartsavslag.
![]()
![]()
Det finns skörbränd sten längs hela stranden.
![]()
Den här vill alltid stila!
![]()
![]()
Besök på Haverö hembygdsgård hanns med också!
Den här klänningen bars av min mor vid ett jubileum.
![]()
![]()
![]()
Kaffe och mys i storstugan före besök i museumet!
![]()
![]()
![]()
Mycket obehaglig plånbok och en påminnelse om människans vansinne!
Bilden togs med för eftertankens skull.
![]()
![]()
Tacka vet jag Swish!
![]()
Björnsax
![]()
![]()
En fungerande skvaltkvarn!
![]()
![]()
![]()
I morgon blir det ryss på och troligen lite röjning och snickerijobb!
Du är varmt välkommen!Önskar jag hittar ett jobb uppåt i landet för då flyttar jag dit snabbt. Drömmer om ett litet hus i skogarna högt upp i Sverige. Så fint tack för du delar med dig!

Var och såg den också nu ikväll, bra musik och de har verkligen inte tummat på sången, dock så är det två saker som stör mig lite..Grym film! Speciellt om man följt dom sedan tidigare. Tragisk, rolig och med fantastisk musik.
Plus att de borde gett cred till Marc Martel som är magisk sångare!Var och såg den också nu ikväll, bra musik och de har verkligen inte tummat på sången, dock så är det två saker som stör mig lite..
1. Den tog slut där den slutade (vill inte spoila för de som inte har sett den om de skulle läsa detta) men jag ville ha lite mer film efteråt.
2. Istället för att spela in de sista 20 minutrarna skulle de kunna klippt in originalet.
Godmorgon ! Spännande att se vad grovjobbet består av idag ?// ha en bra dag//God morgon KS!
Blir min ryska dude som hänger med idag!
Lär bli ganska mycket grovjobb under dagen, det passar ju denna riktigt bra!![]()
![]()

Misstänker lite grävning för nya skyltar, men vi får se!Godmorgon ! Spännande att se vad grovjobbet består av idag ?// ha en bra dag//![]()
Godmorgon ! Ingen kohämtning nuförtiden = varmt och gott i ladugården.// Ha en bra dagJobbar på i vanlig ordning, idag var de lite kyligare +1 ute. Har ju legat på +7 mer eller mindre i 2 v i streck nu
![]()