• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

B0086510-2A7D-4C33-BFE8-08BE15739DC3.jpeg
C1DFF929-AAE7-483F-9E5B-CC30B6E9CC00.jpeg
8247E4E5-F5BE-4A22-B5C8-228AE433F77A.jpeg
Morrn KS, ny dag, ny dinka, trevlig helg :)
Cool

Citizen.JPG

Längst in i skrivbordslådan ligger en relik från slutet av 80-talet, en av mina "ungdomssynder", det är en Citizen quartz kronograf i titan. Med sina "maffiga" 38,5mm och kombinationen titan/"guld" tyckte jag den var häftig. Dessutom hade jag den ytterligare smaklösheten att låta gravera in mitt namn på baksidan... När jag köpte den kostade den 2750 SEK. Vän av ordning kanske frågar varför man köpte Citizen istället för tex Omega, men världen var lite mindre förr. Man handlade för det mesta det som fanns lokalt och man reste inte så ofta till Kungl. Hufwudstaden och fick se riktiga klockor. Dessutom fanns ju inte internet, så man fick ingen input från tex KS eller hade alla världens klocktillverkares broschyrer tillgängliga via några tangenttryck. Jag har inga intentioner att få igång den och det blev ingen sentimental trip down memory lane när jag åter provade den på handleden, med snap-closure och vikta länkar känns den som en leksak på armen idag...

Tillbaka
Topp