• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Den eviga väntan på sin bättre hälft! :angel:
467A46A2-739C-43F6-98B7-A97984B2A19E.jpeg

Ursäkta en potentiellt dum fråga men vad fyller kartongen för funktion? Ökad friktion? Jag kommer ihåg att någon kommenterade det vid förra hjulskiftet och att jag funderade över det men minns inte om det framkom varför det användes.

Snällare mot knäna kanske?

Elementärt Watson. Har man som jag dålig rygg får man stå på knä en del. Skyddar byxorna, men det gick sådär ... :D
Rolex E 2018-11-17 (knä).jpeg

Ursäkta en potentiellt dum fråga men vad fyller kartongen för funktion? Ökad friktion? Jag kommer ihåg att någon kommenterade det vid förra hjulskiftet och att jag funderade över det men minns inte om det framkom varför det användes.
Totalt OT svar!
Så länge du inte står på betong, så bör du ha ett skydd mellan domkraft och underlag. Detta för att inte domkraften ska ”fastna” i underlaget och förorsaka fall!
Gäller främst vid användning av garagedomkraft då den måste kunna röra sig lite fram och tillbaka under lyftnomentet.
”Gör man det alltid, glömmer man det aldrig!”

Tillbaka
Topp