• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Extratimmar idag igen. Tjatigt men så jäkla värt. Mot jobbet
image.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den hovrade bara, är sån jävla putsbög att jag inte skulle klara av krona mot boett. Speciellt inte på någon annans klocka:nailbiting:

Tennisarmbåge på båda armarna efter ett litet fall, jagade två tjyvar i hooden och snubblade när jag hoppade över en bigbag. Klantarsle man är!
Putsbögar är vi många här...
Haha, skrattar i min ensamhet för att jag inte alls kan avgöra om du skämtar eller inte angående tjuvjakten
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Sitter och försöker sammanfatta intrycken efter 3 dagar på armen ... :happyhappy:
Kan börja med att konstatera att det definitivt är den klocka som sitter bäst/bekvämast av dom jag har eller av dom som passerat. Trots en distinkt tyngd i klocka och länk (den känns grymt rejäl och välbyggd) så tänker man knappt på att den sitter på armen:
IWC I - Sitter perfekt.jpg


En bidragande orsak kan vara den integrerade länken, där den första länkbiten på varje sida bara kan röra sig mycket lite. Då dessa länkbitar är vinklade nedåt, nästan som en förlängning av luggarna, sitter klockan kvar i perfekt position även om man har länken lite löst.
IWC I - Står på länk.jpg


Avsaknaden av microjustering är ju en evig plåga på många IWC-modeller, men jag hade väl tur när det blev perfekt på mina 18cm runt med en hel och en halv länkbit bortplockad. IWC's busenkla system för justering av länken gjorde dessutom injusteringen till en mycket snabb affär.

Trots den relativa tyngden i förhållande till måtten, upplevs klockan som mycket smidig när den sitter på armen. Den slinker lätt in under skjortan.
IWC I - Under skjorta.jpg


När det gäller tydlighet och lätthet att läsa av oavsett ljusförhållande är jag lite bortskämd med min Mark XVI, men fan vet om inte den här är jämnbördig. Som vanligt med IWC, grym dubbelsidig antireflexbehandling och distinkta visare/index. Den rena, men definitivt inte ointressanta, urtavlan hjälper till en hel del också.
IWC I - Nära.jpg


Nöjd såhär långt? Tror fan det ... :D


Edit: Bonusbild bara för att den är så jäkla fin.
IWC I 2015-11-02.jpg
Vill också ha en Ingy..:)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Konstaterar att den funkar bra med ljusblå skjorta också ... :happyhappy::cigar::D
IWC I 2015-11-04.jpg

IWC I 2015-11-04 (alt).jpg

IWC I 2015-11-04 (alt 2).jpg

Note: Ursäkta bildbombning, men dels är jag så jäkla nöjd med klockan, dels är jag så jäkla missnöjd med dom sunkiga mobilbilder jag levererat i dagens klocka-tråden de senaste dagarna. Jag var bara tvungen att ta fram en riktig kamera för att göra klockan rättvisa. :snaphappy:
 

Pistol_Pete

Panerai
Konstaterar att den funkar bra med ljusblå skjorta också ... :happyhappy::cigar::D
IWC I 2015-11-04.jpg

IWC I 2015-11-04 (alt).jpg

IWC I 2015-11-04 (alt 2).jpg

Note: Ursäkta bildbombning, men dels är jag så jäkla nöjd med klockan, dels är jag så jäkla missnöjd med dom sunkiga mobilbilder jag levererat i dagens klocka-tråden de senaste dagarna. Jag var bara tvungen att ta fram en riktig kamera för att göra klockan rättvisa. :snaphappy:
Med den klockan på armen behöver man inte be om ursäkt.... :)
 
Topp