• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Skulle precis byta till Speedy när jag såg solen på väg upp. Speedy tisdag får vänta en stund...
1BC689F2-7D02-4E7D-8926-549DBB52EA46.jpeg

Edit:
Tyckte det var värt att lägga in denna också.;-)
BD5F1014-00E3-4C94-9305-A9CDC7CF1AD9.jpeg

Senast ändrad:
Lite lättlyssnad men klart bra poprock idag kanske ...? ;)

Jude Cole - A View from 3rd Street (1990)

Efter ett par korta perioder i Moon Martins band The Ravens och det engelska bandet The Records, satsade den amerikanska sångaren och låtskrivaren Jude Cole på en solokarriär. Första skivan som bara hade hans namn som titel kom 1987 (ej hört) och dagens tips kom tre år senare. Den innehåller en lagom blandning av tuffare och snällare låtar där Cole, förutom att sjunga, spelar merparten av instrumenten själv. Inte ett dåligt spår och en mycket bra produktion, som gav producenten David Tyson utmärkelsen "Producer of the Year" det året.

Hur snubblade jag över den här skivan då, som kanske inte är den typ av musik som jag oftast tipsar om? Hörde en grym låt på bilradion men när den var slut sa man inte vem artisten var. Noterade klockslaget och hade tänkt ringa radiokanalen och fråga. Som tur var kom den igen någon dag senare och då hann jag uppfatta vem det var. Skivan köptes och låten var Heart of Blues (spår 8), men det är bara en av flera höjdare.

Han har gjort några skivor till som är helt OK men inte lika bra som den här. År 2000 klev han av sin artistkarriär för att satsa på produktion av andras musik, jobba som musikkritiker samt skriva filmmusik.

IWC M 2018-10-16 (CD).jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp