• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Morrn, på dej @Watchie och hela KS! :)
Här är det frukostbestyr, som vanligt!
A2EB1F63-E7E3-4CEE-BB5A-2E2EA00BED15.jpeg
God morgon @Stroboman :)

Han vill att jag ska ta över denna som är 10 månader gammal. De har dessutom bara rastat och gett den mat, så man får ju försöka lära in alla de enklaste kommandon.
Jag är helt slut efter endast 20 timmar.

Trodde att jag redan hade tipsat om det här bandet, men det visade sig att jag bara hade refererat till dom ett par gånger.

Magnum - The Spirit (1991)

Bandet bildades i Birmingham i början på 70-talet av Tony Clarkin (gitarr och principiell låtskrivare) och Bob Catley (sång). Syftet var att få jobba som husband på den populära nattklubben Rum Runner (no relation @Rum Runner, or ...? ;) ). Det dröjde dock ett bra tag innan man hade lyckats få det skivkontrakt som gav oss debutskivan Kingdom of Madness (1978). Den fick skaplig kritik men efterföljande två skivor gjorde inget väsen av sig. Bättre gick det för Chase the Dragon (1982) som, utöver höga listplaceringar och bra försäljning, bidrog med ett antal klassiska spår som fortfarande ingår bland låtarna på livespelningar. Den riktiga framgången kom dock med On a Storytellers Night (1985), som följdes av tre till riktigt bra skivor:
  • Vigilante (1986)
  • Wings of Heaven (1988)
  • Goodnight L.A. (1990)
Vilket för oss fram till dagens skivtips, som är inspelad live under en turné i England och resten av Europa i slutet på 1990. Skivan innehåller riktigt bra versioner av deras mest kända och bästa låtar. Har du missat Magnum är den ett perfekt ställe att börja på, innan du ger dig på skivorna jag nämnde ovan.

Ett par mindre lyckade skivor följde och efter diverse stök med skivbolag tog bandet en paus mellan 1995 och 2001. Därefter har man gett ut en bunt studio- och liveskivor som håller bra klass och man är i högsta grad verksamma fortfarande. Jag fick precis tag på en helt ny liveskiva, Live at the Symphony Hall (2019), vilket triggade mig att skriva dagens tips. Glöm inte att den här typen av melodisk hårdrock ska avnjutas högt, framför allt när den är live ... :happyhappy:

Min första (?) ignore på ingående @MrRolex ...? :D

Rolex 2019-01-22 (CD).jpeg

Tillbaka
Topp