• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tackar @Dt250 och @Stroboman
Det är en Strato Flyer av Western Flyer (Murray) ca 1959. Fick nyss hem den från England, ingenting saknas och är orört ( t.o.m tutan fungerar) . Ska montera en rocket lampa på framskärmen och sätta på whitewall däck framöver. Sen blir det att cruisa till sommaren :).
20190126_163758.jpg
Grattis ! Det är ett konstverk, hållit på med vintagemotorcyklar i 30 år men nu får det bli cyklar !

Grattis ! Det är ett konstverk, hållit på med vintagemotorcyklar i 30 år men nu får det bli cyklar !
Tack! Ja de amerikanska 50-talarna är otroliga, så mycket design och kärlek. På den tiden saker fick både vara vackra och robusta. Nice, jag hade gärna skruvat med både bilar och motorcyklar men är okunnig, cyklar är lite lättare! :D Det tycker jag du ska göra, leta upp något snyggt.

Ja de flesta har nog gjorts om till customhojar genom åren så det är få orörda kvar. Sen är det nog många som styckar WFs, Schwinns eller liknande och säljer delarna, bara pedalerna annonseras för 1000kr typ. Står i valet och kvalet om jag ska restaurera den eller försegla den...
Tror att jag hade restaurerat med försiktighet och njutit av den på härliga turer i vacker väder!
Naturligtvis med en picknick-korg med på färden!
Ingen fikapåse! :)

Tillbaka
Topp