• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Oklart vad det blir i morgon @jabla, men det lär nog bli en från dom här hyllorna (R-Z) ... ;)
CD'n 2019-07-08.jpg


En wirre kanske kan hjälpa mig att bestämma mig ... :D
Rolex E1 (CD'n) 2019-07-08.jpg
Det var inte några..:woot:
 

Husse

Patek
Viktigt att motorerna får lite fett!

på vägen hem från ett möte svängde jag förbi en vän, som köpt en bromsbänk. Där gäller det att det är rätt soppa i maskinen...
CE83CF61-D841-4487-B879-661E1E0B0397.jpeg
Mysigt! :)
Husbilen är fö mappad från 128 hk/ 280Nm till 160hk/400 Nm, ligger över 300Nm från 1.800 rpm!
Antagligen därför den gillar den klibbigt oljiga norskdieseln bättre!
Men den blå går väl på benzina!? :cool:
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Lite ont om tid pga en mycket trevlig helg i Helsingborg och en hel del annat att stå i igår, så jag gör det enkelt för mig med en liveskiva idag igen ... ;)

UFO - Strangers in the Night (1979)

UFO har ju varit med tidigare*) så dom behöver ingen introduktion. Dagens tips anses av många, både fans och kritiker, som en av dom bästa hårdrockliveskivorna någonsin. Inspelad 1978 under en turné i USA när bandet stod på toppen av sin karriär. Här radar dom upp dom flesta av sina mest kända låtar i riktigt bra versioner. Min remastrade utgåva är från 1999 och innehåller även två bonusspår. Det som också gör skivan intressant är att det är den sista inspelningen med Michael Schenker på gitarr. Som jag sa i mitt tidigare UFO-tips hade framgångarna gjort honom opålitlig, så för att kunna slutföra turnén ersattes han av Paul Chapman som hade varit med i bandet tidigare under en kortare period.

Bara att vrida upp volymen, luta sig tillbaka och njuta ... :happyhappy:

*) https://klocksnack.se/threads/laketwigs-klock-och-skivtips-samlingstråd-med-träffs-spotifylista-i-inlägg-169.67791/page-3#post-2210054

Rolex E1 (CD) 2019-07-09.jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0zzLh6v9YS3mITft7rCHAf
 
Senast ändrad:
Topp