Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, på "min" tid fick man det i handen direkt efter godkända prov. Då var man stoltHämtat mitt körkort
![]()
![]()
![]()
Flp 35 världens vackraste plan.Eftermiddags lektyr!
![]()
Det var som fan! Tillverkades korten i förtid då alltså? Vad händer om man misslyckas? Haha. Jag körde upp i Onsdags och fick det nu men man får köra med sitt vanliga ID i uppemot två månader efter sitt godkända prov. Blir man stoppad får polisen då helt enkelt söka upp en i transportstyrelsens register på sin dator.Aha, på "min" tid fick man det i handen direkt efter godkända prov. Då var man stolt![]()
Hade både teori och uppkörning samma dag, på den tiden.Det var som fan! Tillverkades korten i förtid då alltså? Vad händer om man misslyckas? Haha. Jag körde upp i Onsdags och fick det nu men man får köra med sitt vanliga ID i uppemot två månader efter sitt godkända prov. Blir man stoppad får polisen då helt enkelt söka upp en i transportstyrelsens register på sin dator.
Ah, då förstår jag! Ja det blir bäst med en gång, både ekonomiskt och mentaltHade både teori och uppkörning samma dag, på den tiden.
Då fick den som misslyckats med antingen skrivningen eller körningen vänta tills nästa tillfälle!
Min kusin, körde upp 7ggr!
Själv nöjde jag mig med en gång!![]()
Min generation fick en liten utskriven papperslapp där det stod att den är ett giltigt körkort inom landets gränser. Det stämde väldigt bra, för den danska polisen tyckte det var direkt olämpligt att åka i deras land med papperslappen, när en bekant provade en kväll i egenskap av fyllechaufförDet var som fan! Tillverkades korten i förtid då alltså? Vad händer om man misslyckas? Haha. Jag körde upp i Onsdags och fick det nu men man får köra med sitt vanliga ID i uppemot två månader efter sitt godkända prov. Blir man stoppad får polisen då helt enkelt söka upp en i transportstyrelsens register på sin dator.
Exakt, det låg där färdigt på Trafiksäkerhetsverkets (hette det väl då?) lokala kontor och väntade tills man blev godkänd. Gick i 3:an och fick gå ifrån lektion, hela klassen visste vad man gjorde. Failure not an option mao. Ekonomiskt var det billigt då f ö, som ren privatist handlade det om hundralappar. Typ uppkörning och läkarintyg, vi hade ingen halkbana på orten då.Ah, då förstår jag! Ja det blir bäst med en gång, både ekonomiskt och mentalt![]()
Haha coolt. Failure not an option! Känner igen känslan där hahaExakt, det låg där färdigt på Trafiksäkerhetsverkets (hette det väl då?) lokala kontor och väntade tills man blev godkänd. Gick i 3:an och fick gå ifrån lektion, hela klassen visste vad man gjorde. Failure not an option mao. Ekonomiskt var det billigt då f ö, som ren privatist handlade det om hundralappar. Typ uppkörning och läkarintyg, vi hade ingen halkbana på orten då.
Fyllde 18 den 3:e juli, tog kortet den 5:e! 1988!Exakt, det låg där färdigt på Trafiksäkerhetsverkets (hette det väl då?) lokala kontor och väntade tills man blev godkänd. Gick i 3:an och fick gå ifrån lektion, hela klassen visste vad man gjorde. Failure not an option mao. Ekonomiskt var det billigt då f ö, som ren privatist handlade det om hundralappar. Typ uppkörning och läkarintyg, vi hade ingen halkbana på orten då.