Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg, annorlunda och med ett bra namn men jag tror många frågar sig vilket japanskt urverk. Sen tror jag inte det är rätt tråd att gratisannonsera i. Däremot tror jag inte att det är några problem med att starta en egen tråd där det fokuseras på idéer och synpunkter snarare än på försäljning. Kolla med admin så blir det säkert bra allting. Lycka till, du sticker ut!Arbetet med mina AM-tillverkade klockor i rostfritt stål (316L) går framåt! Här kommer några bilder på två (nästintill) färdiga modeller. För att hålla produktionskostnaden nere har jag valt ett elektriskt urverk. Mest produktionstid, ca 5-6 h, åtgår för att polera upp klockorna så att de får en tilltalande ytfinish. Återkoppla gärna med era tankar och kommentarer.
Modell Paragon: Designen är hämtad från bilvärlden. Sidorna på boetten påminner om grillen på en BMW eller luftintaget på en Ferrari 348. Skänklarna löper invändigt i boetten och har ett "svävande" fäste, vilket ger en helt unik design som endast kan åstadkommas med 3D-teknik.
![]()
Modell Cave: Här kommer designen från metallindustrin. Boetten har beklätts med "tackor" av varierande storlek och geometri. I det här fallet är det rostfritt stål (316L) i tackorna...Tackorna på boettens sidor ser ut att flyta utanpå klockan, vilket ger den ett iögonfallande designuttryck. Målet är givetvis att kunna erbjuda en guldpläterad modell till hugade spekulanter.
![]()
Bilden nedan visar klockspännet, även det 3D-tillverkat givetvis!
![]()