• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

z32

Omega
Grillar 😎
20230625_175825.jpg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Så kom vi till slut iväg med planet.

Screenshot_20230625_234457_Gallery.jpg


Screenshot_20230625_234530_Gallery.jpg


Och drygt 4 timmar senare gick motorerna ned i varv och nedgången påbörjades.
Från Finland kunde man se Bottenviken och Norrlandskusten. Planet bara gled och det blev märkligt tyst. Motorerna måste ha varit närmast på tomgång. Så långsamt det kan se ut att gå.
En slutlig vänstersväng över Luleå skärgård.

Screenshot_20230625_235000_Gallery.jpg


Och så landar det.

VideoCapture_20230625-235808.jpg


Äntligen är man hemma igen! Ja nästan.

Screenshot_20230626_000632_Gallery.jpg


Samme vän som skjutsat oss till flygplatsen väntade också på oss och körde oss hem.

Efter en halvtimmes bilresa så öppnar jag åter dörren till mitt hem igen. Nuförtiden är det en liten mängd post man möter på dörrmattan efter 2 veckors frånvaro.

20230625_214209.jpg


Efter en dusch och ombyte så tar jag på mig en klocka jag inte hade med mig på resan.
Och tar en öl och en jäger på balkongen i midnattssol.

20230625_233630.jpg


Visst är det fint med medelhavsvärme, sol och bad i 21-gradigt vatten. Häruppe är det ännu bara kring 10 grader i havet.
Nog är det mysigt med stjärnklar natt samtidigt som det är över 20 grader på natten. Sista natten i Rhodos var det som lägst 24 grader! Häruppe är det väl typ 10-12 grader.
Rhodos är värt att besöka för mer än klockornas skull. Bad och solande. Simma i havet och se botten 20 meter ned! Utelivet under sommarsäsongen med alla restauranger, musik och glada människor i alla åldrar.
Trafiken är dock helt galen. Men jag har förstått att det är liknande i hela medelhavet.
Folk kör som galningar och man får verkligen vara på sin vakt hela tiden. Konstigt att det inte sker dödsolyckor varje dag. Eller gör det det?...

Nåväl, som en inbiten norrbottning varav den tidiga barndomen i den lilla byn Svappavaara så känns det skönt att vara hemma igen. Efter två veckor i fuktig medelhavsvärme med ständig trafik och festliv runt omkring sig så känns det skönt att åter sitta på sin balkong. Tyst och lugnt. Och jag slipper svettas av att bara sitta still.
Kanske jag rentav behöver ta på mig långärmat efter midnatt.

Förresten: det blev inget klockinköp i Rhodos. Inte denna gång.
 
Senast ändrad:

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Idag blev det ett avtalat besök hos Rolex i Rhodos stad. I väntan på att Andronikus Sarlis skulle bli klar med en annan besökare så blev jag av den söta kvinnan hos juvel och klockbutiken snett mittemot gatan erbjuden svalka i den butiken. Dessa har samma ägare och den andra butiken säljer billigare klockor.

20230620_110449.jpg


20230620_110459.jpg


Efter en stund fick hon ett samtal med besked att jag kunde gå över.

Jag möttes av en trevlig man som efter att ha öppnat åter låste dörren. Detta är ingen vanlig butik.

20230620_112326.jpg


20230620_112338.jpg


20230620_112930.jpg


Efter att ha pratat lite om vad jag är intresserad av så blev jag erbjuden att sitta ned och fick prova ett par klockor.

20230620_111636.jpg


20230620_111833.jpg


Han hade inte så många modeller att visa upp i butiken men vi kom också att samtala bl.a. om Sverige, klimat och norrsken.
Ett tack till Andronikus Sarlis för ett avslappnat och trevligt möte!
Han verkar ha fixat till inredningen sen jag larvade in sist för några år sen. Inte heller då hade han mycket att visa upp men han har en del bakom disk för den som är stadd vid kassa och känd sen tidigare. Trevlig gubbe men kedjeröker han fortfarande i butiken? 😵‍💫 Jag förmodar att han berättade sin story om kungen, den drar han alltid för svenskarna 😜
 
Topp