• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

3DB992B7-33E3-42E8-A945-711CD494E1BD.jpeg

Kom hem nyss från city å frun bjuder på gofika. Självklart passade på att fota de blommande körsbärsträden i kungsan. Ha ´re bäst // 🧐

tempImageAR94Kj.jpg

Var och hämtade några nytillskott idag.. (Hade ju både tråkigt och extremt arbetsamt på tjänstgöringen i helgen...)
En Seiko Alpinist, Lagonda, ytterligere en Seiko samt 2 Citizen. Pillade givetvis dit natos:) (inte klar med sista ännu, måste även på med polywatch..)
Det känns redan nu att Alpinisten kommer bli min beaterwatch.
Som totalt hängiven skidåkare (Bla. 7 säsonger i St.Anton i ungdomens dagar) känns detta som en given succé:)
Nu ska det bara smälta in vilket nato som ska tjänstgöra som 1:a pilot.

Gosar en stund med nya Orienten innan den får åka på ruckning hos Urbrev.

Tycker ni att jag har gjort fel som monterat bandet med flärpen ”inåt”? Vet att jag sett det på Tudor men osäker på hur Orient har tänkt sig att det ska sitta. Känns mest logiskt med tanke på hur viklåset sitter.

IMG_3755.jpeg

IMG_3759.jpeg

IMG_3760.jpeg

Byter batteri.
Tänk att jobba 33år för Briggs and stratton.
Och så får du en Hamilton masterpiece quartz. Guldpläterad. Ingen Rolex direkt.
Men den har någonting 👍

För er som inte har villa o gräsmatta så kan jag berätta att vi i Sverige oftast hittar B&S motorer i våra Stiga prylar. Gräsklippare tex.
20250410_164645.jpg

Screenshot_20250410_184132_Gallery.jpg

Senast ändrad:
Sitter i väntrummet hos tandläkaren med grabben. Olycka på skolan. Bedömer det som extremt osannolikt att de kan rädda båda framtänderna 😣
IMG_9285.jpeg
Sitter och försöker göra skadeanmälningar till försäkringsbolagen. Dels skolans men även vår privata. Det gick sådär hos tandläkaren. De har fixerat tanden ok med en provisorisk tandställning. Men röntgen visade tyvärr att den ena tanden är av (fraktur närmre tandroten) så tandläkaren var ganska säker på att det kommer bli ett implantat där. Återbesök om 2,5 vecka
IMG_9293.jpeg

Gosar en stund med nya Orienten innan den får åka på ruckning hos Urbrev.

Tycker ni att jag har gjort fel som monterat bandet med flärpen ”inåt”? Vet att jag sett det på Tudor men osäker på hur Orient har tänkt sig att det ska sitta. Känns mest logiskt med tanke på hur viklåset sitter.

IMG_3755.jpeg

IMG_3759.jpeg

IMG_3760.jpeg
Ser bra ut. Seiko gör likadant ibland. Jag har väldigt små handleder och ibland tycker jag att klockan hamnar mer rätt när man vänder på bandet. Beror väl mest på lädret tänker jag.

Tillbaka
Topp