• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Kvällsbärs på altanen
1000018105.jpg

Jag har också haft svårt att bonda med de San Martin jag har haft av nån anledning. Vet faktiskt inte varför, för det är ju grymma klockor egentligen.

Det kan ha något att göra med att det sitter ett ”engångsurverk” i som det inte ens är värt pengarna att serva. Fast jag vet inte…?

Mer sugen på att testa en Tactical Frog nästa gång faktiskt.
Engångsurverk och stulen design rakt igenom. Svårt att förstå att någon ens tittar åt märket?

Engångsurverk och stulen design rakt igenom. Svårt att förstå att någon ens tittar åt märket?
För att vara helt ärlig så har de en del egna designer också. Men jag håller med dig att det skaver lite att köpa ett rakt igenom plagiat. De jag har haft har varit lite annorlunda, tex annan färg på tavlan än vad originalet erbjuder men det har ändå inte klickat riktigt av någon anledning.

Jag är tex lite sugen på att testa tactical frogs gröna FXD, det är en färg som Tudor saknar (och borde fundera på att släppa). Sålde min blå FXD för ett tag sedan och saknar den lite 😊

Senast ändrad:
Jag har också haft svårt att bonda med de San Martin jag har haft av nån anledning. Vet faktiskt inte varför, för det är ju grymma klockor egentligen.

Det kan ha något att göra med att det sitter ett ”engångsurverk” i som det inte ens är värt pengarna att serva. Fast jag vet inte…?

Alltså jag tycker nog att en San Martin som inte ser ut som något annat hade varit bättre. I värsta fall får man köpa ett nytt urverk och stoppa i om klockan fortfarande bor hos en när det blir kasst. 😂

sitter det inte ett seiko vek i denna?

Ja det gör det. Men är ändå sugen att testa hur den känns 😊 Som sagt, är osäker på om det är designen eller verket jag hakar upp mig på, kan inte sätta fingret på det.
tänkte mest på att uttrycket engångsurverk, gillar man klockan så går det ju alldeles utmärkt att serva.

tycker nog att den klockan har en plats, trots att den räkas till kategori homage.

tänkte mest på att uttrycket engångsurverk, gillar man klockan så går det ju alldeles utmärkt att serva.

tycker nog att den klockan har en plats, trots att den räkas till kategori homage.
Håller med, speciellt om vi pratar den gröna Frog:en som inte har någon motsvarighet hos Tudor. Jäktigt nyfiken på den.

Sedan kan man alltid mecka i ett Sellita om man vill, lite pyssel med spacers etc bara eftersom det är tunnare än NH35.

Just det, du har också en grön Catalina. Den är för jäkla bra 😍 Har du fler Malm? Jag har förbeställt en J35 Dalton också.

Kör italienskt idag dock

IMG_4152.jpeg
Nej detta är min enda Malm. Ångrar lite att jag inte knep en en J29 Tunnan i guld när den fanns. Sånt man får lida för när smaken ändras för sent.. ;)

Otrolig finish på den där Venezianico'n! Verkar vara genomgående för dem.

Nej detta är min enda Malm. Ångrar lite att jag inte knep en en J29 Tunnan i guld när den fanns. Sånt man får lida för när smaken ändras för sent.. ;)

Otrolig finish på den där Venezianico'n! Verkar vara genomgående för dem.
Ja sen skadar det ju inte att de kommer från Linköping där jag gick på gymnasiet en gång i tiden 😊 Catalinan är en keeper.

Venezianico är nog det märke jag är mest insnöad på för tillfället, de håller riktigt hög nivå på design och finish tycker jag. Och generellt sitter det bra urverk i dem också. Har stora cravings på deras svarta chrono (Bucintoro) just nu 😅

Tillbaka
Topp