• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din vintageklocka just nu?

Åker tåg, en loppis avklarad och på väg till annan.
Köper sällan något nu för tiden men ett bra skäl till att kliva upp och att inte ligga och dra sig hela söndagsmorgonen.

1FDA4E0C-2B75-4762-8087-1E6DD300E954.jpeg

Påväg till Söndagsloppisen i vanlig ordning. Det här har varit det bästa klockköpet på länge - bra prestanda, trevlig storlek för mig, en tavla jag verkligen älskar. Enda minuset är nog världens jobbigaste bandmått, 15mm, men jag lyckades kavla ut ett 14mm Tropic lite så det ser hyfsat okej ut på. Hoppas ni alla får en fin Söndag! ☺️
845656DC-1E41-4C2F-BBBD-ED8EE73D1B60.jpeg

Mkt bra. Vad tar guldis mellan tummen och stortån för en dylik operation?

Det va en specialare , en kontakt från min urmakare. Guldsmeden är pensionerad sen lång tid tillbaka. Så det va ett löjligt bra pris jag landade på. I priset va även lagning av en Silverlänk.
Så jag har ingen aning om vad det skulle kosta i en butik. Eller vart ngn stans jag skulle våga lämna klockan annars

Tillbaka
Topp