• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör man när ett läderarmband börjar lukta gravöppning?

trumpetera

Panerai
Armbandet i fråga är ett Hirsch Mariner, så det verkar inte som att insidan av bandet är av läder, utan något konstmaterial, iförty bandet sägs vara vattenskyddat till 100 meter(!), men jag kanske har fel angående det....
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Man köper band av vettiga material som inte sunkar till sig (likt en bra sko) och använder det så mycket/lite att det inte hinner stanna kvar en massa fukt i som det kan börja gro i.

När det väl börjar lukta skumt är det i min mening kört.
 

par

Patek
2-Faktor
Man köper band av vettiga material som inte sunkar till sig (likt en bra sko) och använder det så mycket/lite att det inte hinner stanna kvar en massa fukt i som det kan börja gro i.

När det väl börjar lukta skumt är det i min mening kört.

Är det lönlöst med lädertvål som man kör på skor?
 

Pope

Cartier
Tvätta med tvål utan att skölja ur allt efteråt. Har haft många snuskiga lädergrejer runt handlederna i mina dar och detta funkar.:bookworm:
 

Obeedoobe

Friends of KS
Körde mitt hemgjorda med lädertvål när det började lukta sur fot. Tog bort det värsta. Smörjde in det rejält med skofett efteråt så nu är det den doften man känner. Som singular skriver är det viktigt att låta skinnet vila. Snabbaste lösningen: elda upp det!

Mvh
 
Man köper band av vettiga material som inte sunkar till sig (likt en bra sko) och använder det så mycket/lite att det inte hinner stanna kvar en massa fukt i som det kan börja gro i.

När det väl börjar lukta skumt är det i min mening kört.

Skulle man kunna använda cederhållare till klockorna, likt till skor, för att hålla läderarmbanden fräscha tro? :p
 
Om man tvättar sitt armband och kör läderbalsam på det lite då och då måste det ju hålla längre, som typ en fin skinnpaj eller skor

Ja klart!

Tänkte mest att det kanske skulle hjälpa till om man har cederblock som hållare, istället för läder/tyg/syntet, man har ju det till skoblock bla för att det gör att skorna håller sig fräschare - det suger åt sig doft och fukt mm.
 
Topp