• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad hände här?! (Seiko Arnie)

Jens

Greedo
2-Faktor
Plockade precis fram min Arnie re-issue och fick en smärre chock!
IMG_1294.jpeg

Det ser ut som att den brunnit fullständigt inuti. Svårt att ta nån vettig bild, men glaset är ”immigt” på insidan och om man kollar på högra sidan av digitala displayen så ser det ut som det smällt. Jag la in den i skåpet för typ två månader sen och den har legat där sen dess. Iom att det är solceller så brukar den hoppa igång snabbt när den kommer ut i ljuset, så var dock inte fallet denna gång!

Vad kan ha hänt? Har haft den i 5 år ish och den har varit felfri fram till nu.

J

Ser ut som fukt. Har klockan legat kallt?
Nix!
Legat i sovrummet hela tiden. Fattar vad du menar och bilden kanske inte är så rättvis. Kollar man noga så ser det ut som elektronik-knas på nåt sätt. Ska se om jag får till nån bättre bild. Eftersom den blivit immig så blir det svårt att få kameran att fokusera på det innanför. Ser mest ut som att man tagit en tändare och eldat på urtavlan.

J

Kan batteriet ha läckt? Samtidigt borde det väll va mer frätskador då men vad kan det annars vara är ju frågan. I och med att displayen blivit sådär med 🙃

Var förbi Svante idag och han kunde konstatera att den måste ha tagit in fukt och iom det hade elektroniken typ kortslutit. Den gulnade LCDn tydde på det.
Jag fattar att det inte är nåt större under att det skett, men det kändes bara lite snopet att plocka fram klockan och mötas av den synen när jag använt klockan utan problem sedan aug 2020. Dessutom vet jag att den såg schysst ut när jag la in den i skåpet.

Jaja, bara att fortsätta nöta ut en generation i taget.

J

Tillbaka
Topp