• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad händer med min Aquaracer?!

hankok

Basic
Hej! Vänder mig till klocksnack då jag är rätt ställd och vet inte riktigt hur detta har gått till eller hur jag ska ta mig till väga.

Den svarta färgen på bezelringen på min Tag Heuer Aquaracer (way2010.ba0927) har börjat lossna. Och det är inte lite på bara en siffra som jag har läst att andra kunnat ha problem med. Utan det är över 50% av all svart färg. Borde jag kontakta Tag heuer fast garantin har gått ut? Har ni varit med om något liknande? All feedback/vägledning uppskattas!

Bilagor

• 27883DA5-EF5C-45E7-83F0-2C38025F342F.jpeg
    27883DA5-EF5C-45E7-83F0-2C38025F342F.jpeg
    330 KB · Visningar: 40
  • EDDA93C9-BE1D-4D41-8027-1DE9EE25C450.jpeg
    EDDA93C9-BE1D-4D41-8027-1DE9EE25C450.jpeg
    339.2 KB · Visningar: 40
Händer ju även på Rolex explorer 16570 så det är tyvärr inget som är unikt med TAG.
Testa kontakta dem, annars får du nog välja mellan att betala för utbytesbezel eller acceptera att det ser ut så.

Hej! Vänder mig till klocksnack då jag är rätt ställd och vet inte riktigt hur detta har gått till eller hur jag ska ta mig till väga.

Den svarta färgen på bezelringen på min Tag Heuer Aquaracer (way2010.ba0927) har börjat lossna. Och det är inte lite på bara en siffra som jag har läst att andra kunnat ha problem med. Utan det är över 50% av all svart färg. Borde jag kontakta Tag heuer fast garantin har gått ut? Har ni varit med om något liknande? All feedback/vägledning uppskattas!
Tycker gott du kan kontakta dom.

Men skulle de inte bråka och du inte har lust att betala för en ny vridning hade jag sett till att få bort den sista färgen på återstående siffror.

Såg faktiskt bättre ut i bara stål enligt mig :)

Händer ju även på Rolex explorer 16570 så det är tyvärr inget som är unikt med TAG.
Testa kontakta dem, annars får du nog välja mellan att betala för utbytesbezel eller acceptera att det ser ut så.

Okej där ser man! Tack för svar, börjar med att kontakta dem och se ifall vi kan lösa något. Annars blir det nog och ta bort resten av färgen och så får det vara så. Ser ju inte klokt ut just nu o_O

Men skulle de inte bråka och du inte har lust att betala för en ny vridning hade jag sett till att få bort den sista färgen på återstående siffror.

Hahah, jag håller faktiskt med dig! Såg riktigt coolt ut när det bara var stål

Det är lite tröstande att du tycker det ser bättre i endast stål ;) skulle det inte lösa sig så kommer jag ta bort resterande färg , man vänjer sig säkert.

Att börja med att vända sig till butiken som utförde service är väl en bra början :). Om det är enklare att avlägsna det som är kvar eller att bara måla i det som försvunnit vet jag inte, men båda borde vara ett alternativ om du inte får en ny bezel.

Iaf 16570 från 90-talet, de nyare har inte det problemet.

Tycker du ska kontakta AD/Tag Heuer.
Ärligt talat pinsamt oacceptabelt på ett märke som spelar på premium. Har själv fått betydligt mindre kända märken fixade på goodwill men det här är ett stort känt märke så tippar på att de inte kunde bry sig mindre (hoppas jag har fel såklart :))

Håller med, inga konstigheter egentligen men tycker problematiken ligger i att det sker på en såpass ny klocka?
Beror ju även på hur man behandlat den. Kör man den tex i ultraljudstvätten är det tufft för färgen. Nu är ju detta et lite tjockare lager men tex solkräm är väldigt effektiv på att ta bort tryck. Hade dock själv blivit besviken, men fyller man ett hål med färg får man tyvärr räkna med att den släpper efter ett tag.

• Like
Reactions: v0n

Har hänt med min gamla aquaracer. Det enda du kan göra är att byta ut den mot en ny, eller hitta en duktig urmakrae som kan måla om de med en stadig hand och en tunn pensel. Detta körde jag med. Blev bättre än det originala

Aceton på en tops brukar lösa upp det mesta i färgväg. Håller också med om att rent stål är snyggast på den modellen.
Lösningsmedel, ja prova. Vad som är bäst är väl en smaksak men måla i för hand känns inte som en lösning. Hälften av färgen är ju kvar och lär också släppa framöver.

Efter lite om och men så bestämde jag mig för att ta bort resterande färg. Använde ”pin” sidan på mitt bandverktyg och skrapade försiktigt bort lite i hörnet på varje siffra och så flagnade färgen bara rätt av, superenkelt! Resultat på min nya limited edition Aquaracer blev som många redan påpekat rätt schysst ;)

Bilagor

• F22CA0F7-79EE-482F-A97C-A435D02F7C2E.jpeg
    F22CA0F7-79EE-482F-A97C-A435D02F7C2E.jpeg
    377.3 KB · Visningar: 39
Efter lite om och men så bestämde jag mig för att ta bort resterande färg. Använde ”pin” sidan på mitt bandverktyg och skrapade försiktigt bort lite i hörnet på varje siffra och så flagnade färgen bara rätt av, superenkelt! Resultat på min nya limited edition Aquaracer blev som många redan påpekat rätt schysst ;)
Snyggt! Ser ju inte ens ut som någonting fattas enligt mig :)

Tillbaka
Topp