• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har din chef runt armen?

Min närmaste chef har en Apple Watch, men chefen 3 nivåer högre bär en Rolex Pepsi GMT från 80/90-talet. (aluminium bezel)

• Like
Reactions: PJZ
Också ny chef sedan någon vecka, 116610 eller 126610, har inte tittat så nära men gissar det första. Definitivt en klocka som kan bäras av både entusiaster och de som är totalt ointresserade av klockor. Försökte fiska lite genom att kommentera klockan och följa upp med om personen är klockintresserad, fick svaret ja men jo, denna gillar jag. Nej alltså. :( Letar fortfarande efter en klock-själsfrände på jobbet, tyvärr noll intresse.

Jag jobbar på en kulturinstitution. Många gör som folk i allmänhet och kör fickur med pekskärm. En och annan smart/träningsklocka, men faktiskt en del "riktiga" ur också. (För de som jobbar med guidningar kan armbandsur vara praktiska när man på ett disktret sätt skall hålla koll på tiden). Närmsta chefen kör Swatch. Någon Tissot och ett par andra automatiska ur. Tuffast är en tjej som rockar Casio MRW-200H.

Min chef har en enormt stor Garmin. Lite trist.
Däremot vandrade en ny kollega in med en 42 mm Helson Shark Diver på armen. Dagen efter med en Steinhart Ocean One.
Totalt omedveten om forumet klocksnack var han också. Men inte nu längre. :)

Min chef går oftast utan, men häromdagen dök han upp med en Breitling Chronomat kronograf med vit tavla som han tydligen köpt ny 1992. Härlig somrig klocka. ☀️

• Like
Reactions: F32
Min gamla körde någon stor Seiko och min nya har Apple Watch alternativt något rassligt från Ur & Penn eller liknande.

Nya chefen kör en Sea-Dweller.
Skulle gissa på en 116660 från säg ’87?
Rasslig länk men kul val, ovanlig att se i det vilda till förmån för den klart mer förekommande Submrinern.

(Bild lånad från nätet)

IMG_1143.jpeg

Förra chefen hade applewatch. Den nya chefen har kanske inget alls, får se i höst. För övrigt så känns det som man är allena med att ha armbandsur överhuvudtaget, på vår arbetsplats....🫠

• Sad
Reactions: Man
Trots att han jobbar med klockföretag vägrar han ’ge in’ och köpa en klocka - förlitar sig på sin telefon helt och hållet.. Jobbar på en övertalningskampanj!

Nuvarande kör submariner. Tidigare chef varvade mellan en Speedmaster och SMP, båda galet för stora för hans handleder.

Närmaste chefen: IWC Big Pilot
Storchefen: Richard Mille, oklart vilken ref 😬

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp