• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för budget för ett klockarmband?

För mig är klockintresset bara en gren av mitt intresse för kvalité i generell mening. Jag betalar gärna för kvalité, känslan av något som är beständigt och håller över tid. Kan absolut köpa lågkvalité, är ingen snobb, men då ska det vara prisat därefter och då är köpet ett medvetet drag. Det irriterar mig när man försöker kränga saker till högt pris, utan att möta upp med kvalité. Ganska vanligt bland diverse märkeskläder. 1200 spänn för en skjorta gjord i Kina och i samma kavalité som en dito för 300 pix på H&M.
Lång rant, men ja, för ett klockband i hög kvalité är jag beredd att betala 1500-2000 spänn för utan vidare.
Jag vet inte om man kan använda kläder som rättvis jämförelse, speciellt inte den del av garderoben som är förbrukningsvara (tror skor är bättre som exempel). En skjorta tillverkad i Kina av H&M eller en skjorta tillverkad i Kina av J.Lindeberg kan ha samma låga kvalité, men den ena har haft mer utgifter bakom för att ta fram skjortan. Men jag förstår vad du menar ;)

Verkar dock inte som svenskar överlag resonerar såhär. Jag köpte nyligen lite t-shirts från Uniqlo. (Har inte ekonomi till att använda Sunspel som ”allroundkläder” tvätta bilen, träna (gör jag iofs inte haha) men ja du förstår. Ställde mig snabbt frågan varför dom bara har EN butik i Sverige. Ett välgjort klockarmband ska hålla länge. Och man får dessutom ett band som är bekvämt att ha på sig.
Jag förstår inte vad du menar?

Jag förstår inte vad du menar?

Uniqlo är vad man kan kalla ett budgetmärke, men ett budgetmärke som håller relativt bra kvalitet. Kostar något mer än andra budgetmärken men är en bra balans.
Jag har testat flertalet olika märken på vanliga enkla t-shirts, kragen är ofta väldigt dålig. Grå t-shirts har jag inte hittat ett enda märke där dom inte krymper extremt mycket på längden. Dock inga problem med detta på Uniqlo Supima och är därför an alldeles utmärkt "vardags t-shirt"

Därmed inte sagt att en T-shirt från Sunspel eller en pike från Lacoste är speciellt dyr. Om den kostar 10 gånger så mycket som en 100-kr t-shirten men håller 10 gånger så länge.

Ursäkta att jag gick en del off topic här.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp