Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det varierar nog väldigt mycket. Jag tror ett ett enstaka 2824 kanske ligger på ett par tusenlappar, och 2892 lär vara betydligt dyrare. (Dubbelt kanske?) Men klocktillverkarna har nog andra priser som beror på mängd. Sedan är det nog bara billigare (relativt sett) märken som använder dem helt i originalutförande från ETA. Stora (och dyrare) tillverkare tror jag antingen får dem moddade speciellt för sig, eller så byter de delar på dem själva innan de monteras. (T.ex. åtminstone rotorn på en automat, om den ska ha kristall på baksidan.) Svårt att ens gissa vad det är för priser då.Menar du att en service på, tex min IWC Mark XVI med ETA 2892-A2 verk, skulle vara mer lönsam om man bytte ut verket, än att faktiskt serva det på riktigt? Jag har ingen koll, men vad kostar ett sådant urverk?
Vad kostade servicen av denna SeaDweller tro?![]()
Service av Rolex Sea-Dweller. Del 1: Demontering och rengöring
Som klockintresserad kommer du med största sannolikhet att någon gång behöva konfrontera en klockas behov av service. Ibland vet man om det och ibland kommer det som en överraskning. Eqotime's Ola Jacobsen guidar er här en steg för steg-guide i vad det faktiskt är som sker när en klocka servas...eqotime.com
![]()
Service av Rolex Sea-Dweller. Del 2: Polering och kontroll
Som klockintresserad kommer du med största sannolikhet att någon gång behöva konfrontera en klockas behov av service. Ibland vet man om det och ibland kommer det som en överraskning. Eqotime’s Ola Jacobsen guidar er här en steg för steg-guide i vad det faktiskt är som sker när en klocka servas...eqotime.com
![]()
Service av Rolex Sea-Dweller, del 3: Montering och justering
Eqotime’s Ola Jacobsen guidar er här en steg för steg-guide i vad det faktiskt är som sker när en klocka servas. I den här tredje och avslutande delen följer vi klockan under montering och justering hos den av Rolex auktoriserade verkstaden hos Rob. Engström i Stockholm. Häng med!eqotime.com
@seikodiverrVad kostade servicen av denna SeaDweller tro?
Vad kostade servicen av denna SeaDweller tro?
Haha, kul att det är någon som faktiskt läser texten