• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan detta vara?

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag skulle behöva lite hjälp med att försöka klargöra en sak..

Upptäckte dessa märken på boetten när jag plockade av länken på min speedy. Vad kan det vara och framför allt hur blir jag av med dem? Kan det vara nå form av lim rester?

image.png


Hjälp uppskattas av er kunnig :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag skulle behöva lite hjälp med att försöka klargöra en sak..

Upptäckte dessa märken på boetten när jag plockade av länken på min speedy. Vad kan det vara och framför allt hur blir jag av med dem? Kan det vara nå form av lim rester?

image.png


Hjälp uppskattas av er kunnig :)
Fett OT: Jag kan inte påstå att jag avundas ditt jobb, måste vara något av det otacksammade kneg som finns.
 
  • Like
Reactions: JLW

P-vakten

Patek
2-Faktor
Kanske någon reaktion mellan metallerna?
Mycket möjligt, testade med att gnugga en tops med nagellacksborttagning och jag kanske inbillar mig men jag tyckte att lite lite lite grann på ena kanten kanske försvann...

Dock har jag inspekterat ändlänken och den har en liten kanten tyvärr... Så måste nog tyvärr erkänna att det helt enkelt är spår från länken...
 
Topp