• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan man få för 30k

Falcken

Breitling
Tanken i denna tråd är att samla ihop de fetaste klockorna och bästa fynden, ny som andra hand. Enda begränsningen: får inte kosta mer än 30.000 kr. Så hur fett ur kan du hitta för 30 lakan?

Jag öppnar med en Breitling Super Ocean, a1732116g717. Hittad här för 26 891sek - http://www.chrono24.se/breitling/su...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
A1732116-G717-154A.jpg
 
  • Like
Reactions: Kai

azcii

Patek
2-Faktor
PAM000 går att få utan box för runt 30. Vet inte om det räknas.
desqbs.jpg


Speedy går att få ny för strax under 30 via chrono24
Omega-Speedmaster-Professional-35705000.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Finns väldigt många klockor under 30k. Leta efter en typ av klocka slm du gillar sen använder du forumets sökfunktion för att få reda på mer info.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Så saxade jag detta ur en recension (från www.wornandwound.com) av Alpinas GMT modell:

"Now at Baselworld, Alpina has come out with a new version of the venerable watch – the Alpiner 4.
The new collection actually contains two models, both in 44mm steel cases.
One is a GMT watch with Alpina’s new AL-550 GMT movement, featuring an in-house GMT/24H module"


Men du säger att de kör med ETA-verk @yonsson. Jag vet inte vilken av er som har rätt iof.
Strunt samma, vi får bli ense om att vi är oense helt enkelt !
 
Senast ändrad:

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Så saxade jag detta ur en recension (från www.wornandwound.com) av Alpinas GMT modell:

"Now at Baselworld, Alpina has come out with a new version of the venerable watch – the Alpiner 4.
The new collection actually contains two models, both in 44mm steel cases.
One is a GMT watch with Alpina’s new AL-550 GMT movement, featuring an in-house GMT/24H module"


Men du säger att de kör med ETA-verk @yonsson. Jag vet inte vilken av er som har rätt iof.
Strunt samma, vi får bli ense om att vi är oense helt enkelt !

Det är ett modifierat ETA 2893.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Kul tråd! Bra inspiration i en prisklass som många letat inom.

Konstruktiv kritik: skriv gärna ut ungefärligt pris. "Under 30" är ju ganska brett. Snackar vi 29,9' eller 7'. Och skriv gärna om det är nypris eller beggat. Så blir det ännu bättre!

Personligen gillar jag den beggade IWC Aquatimern med både länk och gummi som ligger på K&S för runt 25'-ish!
 

Falcken

Breitling
Kul tråd! Bra inspiration i en prisklass som många letat inom.

Konstruktiv kritik: skriv gärna ut ungefärligt pris. "Under 30" är ju ganska brett. Snackar vi 29,9' eller 7'. Och skriv gärna om det är nypris eller beggat. Så blir det ännu bättre!

Personligen gillar jag den beggade IWC Aquatimern med både länk och gummi som ligger på K&S för runt 25'-ish!
Tack. Sant med intervallet, tänkte ju själv nånstans 25-30. Men om någon hittar en Patek Phillip i nyskick för 8 så ska den givetvis in också ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lipar inte det minsta. Är av den åsikten att du har en trist attityd som visar sig ganska ofta numera. Förresten, du tjatar ju mest hela tiden om Seiko.
Fast jag har motivering till varför jag brukar föreslå SEIKO (vilket jag inte gjort i denna tråd). Jag ville ha en motivering, du behöver inte dra i handbromsen och skriva cirkulära inlägg hela tiden bara för att någon ställer en fråga eller ber om motivering.

För att bidra till ämnet rekommenderar jag en begagnad Zenith El Primero, bland det mest prisvärda man kan köpa för runt 30.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Fast jag har motivering till varför jag brukar föreslå SEIKO (vilket jag inte gjort i denna tråd). Jag ville ha en motivering, du behöver inte dra i handbromsen och skriva cirkulära inlägg hela tiden bara för att någon ställer en fråga eller ber om motivering.

För att bidra till ämnet rekommenderar jag en begagnad Zenith El Primero, bland det mest prisvärda man kan köpa för runt 30.

Zenith EP var det första jag tänkte på med
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tanken i denna tråd är att samla ihop de fetaste klockorna och bästa fynden, ny som andra hand. Enda begränsningen: får inte kosta mer än 30.000 kr. Så hur fett ur kan du hitta för 30 lakan?

Jag öppnar med en Breitling Super Ocean, a1732116g717. Hittad här för 26 891sek - http://www.chrono24.se/breitling/su...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
A1732116-G717-154A.jpg
För 30k skulle jag nog kika lite extra på Tudor. Gärna då en Sub eller varför inte en big block? Det är väl snart på gränsen att man kan hitta dessa för 30 iofs.
 
Topp