• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan ni berätta om Vacheron.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Upprepar mig som en gammal skiva, men länken på Overseas är att to die for.
Vacheron-Constantin-Overseas-Blue-Dial-Chronograph-Bracelet-620x463.jpg


Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-Blue-1.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Overseas Date, Dual time, och ja även Chronon är otroliga klockor! Instämmer vad Daviden skrev, länken är enastående!
 

Genta

Cartier
Riktigt fina klockor, men det där har jag svårt att förstå? Hur kan de behöva ha klockan i 6-12 månader? Ska den transporteras till Schweiz på häst och vagn?

Jag kan bara spekulera, men jag har fått för mig att VC är en liten organisation och att servicedelen kanske inte är så utvecklad. Har råkat ut för det en gång med en AP - det tog 8 månader! (den andra gången tog det 6 veckor), så därför blev jag inte förvånad när ÅF nämnde detta
 

Genta

Cartier
Riktigt fina klockor, men det där har jag svårt att förstå? Hur kan de behöva ha klockan i 6-12 månader? Ska den transporteras till Schweiz på häst och vagn?

Jag kan bara spekulera, men jag har fått för mig att VC är en liten organisation och att servicedelen kanske inte är så utvecklad. Har råkat ut för det en gång med en AP - det tog 8 månader! (den andra gången tog det 6 veckor), så därför blev jag inte förvånad när ÅF nämnde detta
 

watchdreamer

Panerai
Var väldigt nära att köpa en Overseas härom veckan, men efter velande drog jag mig ur affären.....hoppas att få äga en VC inom snar framtid :)
 

watchdreamer

Panerai
Var väldigt nära att köpa en Overseas härom veckan, men efter velande drog jag mig ur affären.....hoppas att få äga en VC inom snar framtid :)
 

Dawsss

Omega
Napoleon Bonaparte bar Vacheron Constantin. Duke of Windsor likaså..
Anrikare tillverkare står inte att finna.

VC ÄR klockan.
PP vet mer om marknadsföring än att tillverka klockor..
Och är således bara ett märke för posörer med för mycket pengar och för lite klass.. :pompus:
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Napoleon Bonaparte bar Vacheron Constantin. Duke of Windsor likaså..
Anrikare tillverkare står inte att finna.

VC ÄR klockan.
PP vet mer om marknadsföring än att tillverka klockor..
Och är således bara ett märke för posörer med för mycket pengar och för lite klass.. :pompus:

Ah, du vet - det är ingen speciellt namnkunnig person som burit Breguet, Patek Philippe eller Rolex så du har nog rätt...
 

Patrike

Omega
Visst gör VC fina klockor. Det som gör att jag (alltid) avstår är att andrahandsmarknaden verkar helt död.

Det är klart enklare att sälja av en PP, Rolex eller till och med en rap-stjärne AP ROO.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

Patrike

Omega
Visst gör VC fina klockor. Det som gör att jag (alltid) avstår är att andrahandsmarknaden verkar helt död.

Det är klart enklare att sälja av en PP, Rolex eller till och med en rap-stjärne AP ROO.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 
Napoleon Bonaparte bar Vacheron Constantin. Duke of Windsor likaså..
Anrikare tillverkare står inte att finna.

VC ÄR klockan.
PP vet mer om marknadsföring än att tillverka klockor..
Och är således bara ett märke för posörer med för mycket pengar och för lite klass.. :pompus:


Herr Bonaparte bar även Breguet, är det så att vi har att göra med en historisk klocknörd? Breguet har annars en hel del andra historiska klienter: "Among its clients, Queen Marie-Antoinette, Napoleon Bonaparte, Talleyrand, the Sultan of the Ottoman Empire, Caroline Murat, Tsar Alexander I of Russia, Queen Victoria, Sir Winston Churchill and Arthur Rubinstein who put their confidence in the taste and artistry of Breguet."
 

Frosse

Cartier
En väns vän jobbar med varumärkesarbete åt VC, hade själv möjligheten att göra det men det dök upp saker som satte käppar i hjulet tyvärr.

Edit: Angående VC är det väl så bra det kan bli egentligen.
 

Whedda

Rolex
Napoleon Bonaparte bar Vacheron Constantin. Duke of Windsor likaså..
Anrikare tillverkare står inte att finna.

VC ÄR klockan.
PP vet mer om marknadsföring än att tillverka klockor..
Och är således bara ett märke för posörer med för mycket pengar och för lite klass.. :pompus:

Ja Patek skriker ju verkligen Nouveau Riche....o_O
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Herr Bonaparte bar även Breguet, är det så att vi har att göra med en historisk klocknörd? Breguet har annars en hel del andra historiska klienter: "Among its clients, Queen Marie-Antoinette, Napoleon Bonaparte, Talleyrand, the Sultan of the Ottoman Empire, Caroline Murat, Tsar Alexander I of Russia, Queen Victoria, Sir Winston Churchill and Arthur Rubinstein who put their confidence in the taste and artistry of Breguet."


Breguet är ett hittapå företag... precis som Indian Panerai etc var det ett insomnat märke som någon köpte rättigheterna till. Riktigt pinsamt att försöka härleda det bakåt..
 

Patrike

Omega
Breguet är ett hittapå företag... precis som Indian Panerai etc var det ett insomnat märke som någon köpte rättigheterna till. Riktigt pinsamt att försöka härleda det bakåt..

Är det inte liknande situation för tex A Lange&Söhne. Hur ligger det till med Audemars Piguet? De var väl inte direkt framstående från slutet av 1800-talet fram till tiden då Genta trolla fram deras Royal Oak. Numera hypade över alla gränser.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Är det inte liknande situation för tex A Lange&Söhne. Hur ligger det till med Audemars Piguet? De var väl inte direkt framstående från slutet av 1800-talet fram till tiden då Genta trolla fram deras Royal Oak. Numera hypade över alla gränser.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk


Att ett företag för en tynande tillvaro är en sak att verksamheten varit nedlagd och varumärket uppköpt en helt annan.
 
Topp