• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad Klocksnack också handlar om

Ja, den vart ju diskret i det sällskapet av krigsherrar.
23B17569-0175-4C74-893B-EEF4B099AA38.jpeg

Hörde jag diskret? (Inte min)

Senast ändrad:
Har varit med sedan den gula TTT tiden och varit på någon gtg. De flesta är ju ren lem- mätning men visst finns det undantag.

Klockor är ju en statussymbol så det är väl ganska naturligt att det blir så och det är helt okej för mig. Skulle däremot gärna se en vintage-gtg. Går det att samla ihop en ”dirty dozen” på forumet och föreviga på samma bild?

Har varit med sedan den gula TTT tiden och varit på någon gtg. De flesta är ju ren lem- mätning men visst finns det undantag.

Klockor är ju en statussymbol så det är väl ganska naturligt att det blir så och det är helt okej för mig. Skulle däremot gärna se en vintage-gtg. Går det att samla ihop en ”dirty dozen” på forumet och föreviga på samma bild?
Kan inte bidra men grym idé!

Innan pandemin kördes en mindre Vintage GTG två gånger per år i huvudstaden. Hoppas den kommer igång igen i höst.

De som jag har varit på har definitivt inte varit någon mätar-tävling. Jag upplever det generellt att den stora majoriteten klocknördar uppskattar en läcker vintage-Tissot lika väl som en vräkig guld-Rolle.

Sen är det ju alltid kul och uppskattat att se bilder från sådana här "super-GTGer" :D

De som jag har varit på har definitivt inte varit någon mätar-tävling. Jag upplever det generellt att den stora majoriteten klocknördar uppskattar en läcker vintage-Tissot lika väl som en vräkig guld-Rolle.

Sen är det ju alltid kul och uppskattat att se bilder från sådana här "super-GTGer" :D
Man väljer ju vilka man går på GTG med så jag ser inte problemet.

Tillbaka
Topp