• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad passar bäst på en Sub?

Vilket band är det bästa komplementet till en länk?

  • Cheepoläder

    Röster: 4 9.3%
  • Lädernato

    Röster: 9 20.9%
  • Svart läder

    Röster: 2 4.7%
  • Camonato

    Röster: 1 2.3%
  • Grått zulu

    Röster: 7 16.3%
  • Sandfärgat nato

    Röster: 12 27.9%
  • Tropic

    Röster: 7 16.3%
  • Grönt lädernato

    Röster: 1 2.3%

  • Totala väljare
    43

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nu ska jag inte trötta ut er med bilder på denna, men då jag hade lite tid över försökte jag klura ut vad som egentligen passar bäst på en gammal sub. Nu är jag en länksnubbe (på klockan, inte nån j*kla länk runt halsen) men jag är inte tillräckligt nonchalant/cool/oberörd att jag bär den på metall jämt.

Därför kommer här lite olika uppsättningar band. Vilket tycker ni passar bäst? :)

Cheepoläder

NzAUcpM.jpg


Lädernato

79htswJ.jpg


Hemmasnickrat svart läder

6oelGrj.jpg


Zulu

X4LyNoG.jpg


Camonato

kSZlfPg.jpg


Sandfärgat nato

JAIZLZF.jpg


Grönt läder

caIvmqC.jpg


Tropic

tTQQDt6.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag skulle köra min 94010 på alla de där kombinationerna utom tropic, det har jag inte blivit tillräckligt nördig för att uppskatta än, eller det gröna skinnet, älskar det gröna skinnet på andra klockor och har varit sugen på att skaffa ett eget men efter den där bilden så får det vänta till andra klockor.

Sandfärgat- och mörkt skinn-nato har varit min melodi i princip hela sommaren. Jag gillar den verkligen på mörkare färger, landade ett mörkgrått i veckan som sitter riktigt fint och oliv är också snyggt.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker ett slitet lädernato går bra ihop med en vintage dykare. Kör själv både grönt och honung till min Titusdykare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skinnbanden lider av ett modernt fenomen, de smalnar av för lite. Röstade grönt då det bandet är av högst kvalitet, ser mysigt ut!
 

Dammen

Cartier
Alla var snygga och gav en helt ny look! Förutom camo-natot, har verkligen svårt för just dessa typer av mönster på civila prylar. Antar att det är en yrkesskada :p
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Föredrar egentligen mörkgrått eller navy-nato, tänk MilSub

Annars e ju Tropic rätt charmigt, men kanske inget manskör speciellt ofta
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag kör min 1680 nästan enbart på sandfärgat nato, olivnato och camonato.

Tycker att cheepo och det hemmasnickrade var de enda som inte funkade på denna :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Intressant detta. Jag börjar med ett klargörande, länken bärs 90% av tiden. De andra banden är mer en uppiffning av vardagen, lite som Tacos en tisdag.
Hur som helst, ett svart nato ska införskaffas för att blidka Denke
Ett tidstypiskt tropic hade varit smutt att ha, samt ett mer avsmalnande läder, host cheepo63
Annars, om någon är sugen på något av banden så är det bara hojta till. Kan tänka mig att det gröna lädret och natot av hud inte kommer få så mycket handledstid.
 
Topp