• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad ska en Rolex gmt blnr väga? Hur många länkbitar ska det ingå?

Haha det hade jag missat :) tur man har er klockbröder!
Om det hjälper blodtrycket...:
"Beginning in 2005, the Company started to also engrave the serial number on the inside flange ( or “rehaut” as it’s called in French ) between the dial and the crystal. Starting in 2008, the Company began to only engrave the numbers on the rehaut."
 
Om det hjälper blodtrycket...:
"Beginning in 2005, the Company started to also engrave the serial number on the inside flange ( or “rehaut” as it’s called in French ) between the dial and the crystal. Starting in 2008, the Company began to only engrave the numbers on the rehaut."
Hjälpte jättebra :) tack !
 
Ja jag är otroligt nojig :p nu skäms jag lite :D haha
Förstår dig, inget att skämmas för, jag blev sjukt nojig när jag upptäckte smuts och damm innanför glaset efter ett glasbyte på min Sinn, visserligen inte lika dyr som blnr, men ändå!

Tror alla här hade blivit nojiga, det är ju ingen billig klocka precis, sen med tanke på vilka välgjorda kopior det finns idag.
 
Förstår dig, inget att skämmas för, jag blev sjukt nojig när jag upptäckte smuts och damm innanför glaset efter ett glasbyte på min Sinn, visserligen inte lika dyr som blnr, men ändå!

Haha det är sant, men får nojja när det gäller klockor :) måste lära mig att läsa på lite i lugn och ro bara innan jag nojjar upp mig :D haha aja kul såhär i efterhand!
 
Har du en BLNR utan serienummer KL6? på din första bild står det väl Xxxxx?
Haha hade missat att det inte stod mellan lugsen längre :D nervigt Dör ett tag! Tog bort bilden där serienumret syns, vill du vara vänlig att ta bort din text med serienumret? :) har fått för mig att det inte är så bra att det ligger ute på näten :D tack för hjälpen :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Den här tråden var en fin liten mini-thriller som får avsluta dagens läsning på KS för mig. Trevligt med ett lyckligt slut.

Jag bjuder på en Joni Mitchell-cover:

I've looked at watches from both sides now
From up and down and still somehow
It's watch illusions I recall
I really don't know watches at all


;) Njut av din fina klocka!
 
Jag ger dig 40k för klockan så går du och köper en sprillans ny från AD.
Då slipper du bekymra dig ifall din klocka är fake samt så får du en sprillans ny.

Kom ihåg, det är jag som gör dig en tjänst.

Skicka PM om det är intressant.
passar på det, känns rätt lugnt nu :) Ditt bud gjorde det faktiskt ännu lite lugnare så det får jag tacka för :D
 
Peter på DiamondInvest litar jag på ti 100% ..köpt 3 st klockor av honom varav 2 byten. :)
Trevlig och seriös är min erfarenhet av honom.
 
Peter på DiamondInvest litar jag på ti 100% ..köpt 3 st klockor av honom varav 2 byten. :)
Trevlig och seriös är min erfarenhet av honom.
Fick också ett jätte bra intryck och har bara hört positivt om honom :) verkar ju inte vars några konstigheter i mitt fall heller, bars jag som inte läste på ordentligt och vart paranoid :D
 
Jag ger dig 45. Du vet själv att en sprillans ny kommer kännas riktigt bra, eller hur?
Ja fast då gör jag ju hellre en äkthetskontroll hos AD än att torska 35 000 och få vänta skitlänge på en ny :D hade det gått att plocka ut en ny direkt lr jag hade haft tålamod att vänta så hade jag ju gått till AD, för som du säger så hade det känts bra :D vill dessutom ta det med säljaren om det är något som inte skulle stämma mot förmodan :) slänger upp lite mer bilder på "är den äkta" tråden, är jätte tacksam för input !
 
Ja fast då gör jag ju hellre en äkthetskontroll hos AD än att torska 35 000 och få vänta skitlänge på en ny :D hade det gått att plocka ut en ny direkt lr jag hade haft tålamod att vänta så hade jag ju gått till AD, för som du säger så hade det känts bra :D vill dessutom ta det med säljaren om det är något som inte skulle stämma mot förmodan :) slänger upp lite mer bilder på "är den äkta" tråden, är jätte tacksam för input !

Vi kan säga 47.5 :) Bara för att det är fredag.
 
Tillbaka
Topp