• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad ska in? Tips på klocka ~5k

Men sälj din Sinn och känn på det lite då. Det känns ju onödigt att köpa en ny klocka bara för sakens skull.

yonsson skrev:
Men sälj din Sinn och känn på det lite då. Det känns ju onödigt att köpa en ny klocka bara för sakens skull.

Onödigt? Icke!
Tror jag kommer prova mer än en av de klockorna som har nämnts i tråden. Flera har jag faktiskt redan tidigare varit sugen på att testa.
Däremot ska jag inte gå och köpa helt nytt utan vänta in tills jag hittar något roligt begagnat som jag faktiskt känner mig sugen på.

Än så länge är det ju Frykens CWC eller kronografen på Tradera. Sen om en Seagull 1963 eller en Aqualand skulle dyka upp och jag råkar sitta kvar med kosing för Sinnen så skulle jag nog kunna knipa en sån också.

Ska jag köpa en ny klocka så ska jag också behålla den anser jag. Det kommer jag nog inte göra med någon av ovan nämnda klockor. Har ju redan två keepers och för att inte få för mig att sälja någon av dem så måste jag ha lite andra klockor att flippa.

Tillfällig sinnesförvirring kanske? Jag fick intrycket att alla klocknischer var uppfyllda. Jag har aldrig varit i ett läge då jag inte visst vilken klocka jag ville ha, så det känns lite svårt för mig att sätta mig in i situationen tror jag. :/

Häpp!
0042-5.jpg

Alpinist.

Tack, jag vet :D
Bytte till mig den från ThomasBC här på forumet. Lämnade ifrån mig en Datejust 1601 och fick denna. Med tanke på skicket på Cartiern så är jag galet nöjd. Tror faktiskt aldrig den kommer lämna mig.
Innan Thomas hade den så tillhörde den Aurum.

Aqualanden är inget dumt förslag. Kanske får kika lite mer på dom. Dessutom jävligt bra för plånboken :)

Var Santosen en keeper, alltså?

Tillbaka
Topp