• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska/måste man köpa i staterna?

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
  • Ska till USA om en vecka, blir en snabb jobbresa men hinner väl ta en sväng på "stan" också (WAshington DC) Jag har väl hyfsad koll på klockpriser och utbud så frågan är väl mer riktad till övriga områden: kläder, skor, pennor, solglasögon, hifi... ja ni fattar. Så vad är "billigt" eller snarare vad är prisvärt att köpa iUSA?
Tack på förhand

Matts
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hört att kläder ska vara hyggliga kap, typ rl och Lacoste. Men framför allt har de enligt mig världens bästa kvalité på Tommy hilfiger.
 

Josef B

Bestraffaren
Kläder!
Sambon och hennes polare var i New York förra året och de hade en budget på 30 000 kr var på kläder. De kom hem med sjukt många resväskor :)
 

Josef B

Bestraffaren
Amerikanska märken är otroligt prisvärda. Sambon plus sällskapet var också på någon outlet, hur billiga märkesprodukter som helst.
 
  • Like
Reactions: JLW

Ernesto

Patek
2-Faktor
J.Crew! Din stil, verkligen.

Behöver du jeans skulle jag ha letat upp någon butik som har LVC (Levis Vintage Clothing). De är snäppet vassare än vanliga Levis. Och vi har inte många som säljer de i Stockholm längre.

Trevlig resa!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Superdry, RL, TH, converse, vans och de fiesta klädmärkena är riktigt billiga. I Miami är det ofta 50% outlet på de stora superdry och RL butikerna!
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Vad man ska vara medveten om när man handlar på outlets i USA är att många märken (bl.a. Ralph) har ett särskilt produktsegment som tillverkas just för outlets och håller lägre kvalitet. Det märks dock olika mycket på kläderna (pikéer är väl det tydligaste).
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vad man ska vara medveten om när man handlar på outlets i USA är att många märken (bl.a. Ralph) har ett särskilt produktsegment som tillverkas just för outlets och håller lägre kvalitet. Det märks dock olika mycket på kläderna (pikéer är väl det tydligaste).
Så du menar att RL har en uttalad strategi att tillverka bajs till outlets och på så sätt kontaminera sin häst? Jag har handlat mycket i USA både i och utanför outlets och känner inte igen det du beskriver. Däremot kan utbudet såklart vara ett annat, bl a har jag varit med om att pikétröjor finns i 4-5 olika passformer och tygvarianter i "stan" men kanske bara 2 på outleten. Månne det du upplevt?
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Så du menar att RL har en uttalad strategi att tillverka bajs till outlets och på så sätt kontaminera sin häst? Jag har handlat mycket i USA både i och utanför outlets och känner inte igen det du beskriver. Däremot kan utbudet såklart vara ett annat, bl a har jag varit med om att pikétröjor finns i 4-5 olika passformer och tygvarianter i "stan" men kanske bara 2 på outleten. Månne det du upplevt?
Särskilt pikéer har märkbara skillnader i finish, vilket enkelt märks om man jämför kragarnas kanter. Jag upplevde också att tyget i en OCBD därifrån var sämre än motsvarande från vanlig affär. Skillnaden är inte stor, men den finns.
Och ja, det finns en uttalad strategi hos både RL, Brooks Brothers och bl.a. J.Crew att ha en linje särskilt för outlets. Säger inte att det är skräp dock.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Var där i påskas och upplevde inte något alls som särskilt billigt. Köpte vans till sonen men sparade kanske någon hundring bara.
 

Psykel

Patek
Klart de finns kvar! Om man vågar sig in på carlings har dom många modeller att välja bland, men finns på andra butiker med...
Finns gott om Levi's Stores i Stockholm och säkerligen andra delar av Sverige. Finns en Levi's outlet i Barkarby dessutom.
Till @Matts så skulle jag nog rekommendera USA-tillverkade produkter som Tellason jeans och Red Wing Shoes, som är sjukt billiga i USA jämfört med Sverige. Runt halva priset skulle jag tro.
 

Stab Ein

Omega
Särskilt pikéer har märkbara skillnader i finish, vilket enkelt märks om man jämför kragarnas kanter. Jag upplevde också att tyget i en OCBD därifrån var sämre än motsvarande från vanlig affär. Skillnaden är inte stor, men den finns.
Och ja, det finns en uttalad strategi hos både RL, Brooks Brothers och bl.a. J.Crew att ha en linje särskilt för outlets. Säger inte att det är skräp dock.

Helt rätt, BB har t.ex. produktserien "346" som framförallt saluförs i outlets.

Personligen tycker jag outletshopping är makalöst trist, samma skit oavsett var man är på planeten. BB, RL, Hilfiger, Coach, OshKoshBGosh, Jos A Banks, Victoria's Secret, Frozen youghurt, Levis, Skechers, Bose. Kan lika gärna handlas hemma till likartade priser om man nu tvunget ska ha något. Särskilt med nuvarande dollarkurs.

Lägg tiden och pengarna på ett besök på Arlingtonkyrkogården och en barrunda i Georgetown istället.
 
Helt rätt, BB har t.ex. produktserien "346" som framförallt saluförs i outlets.

Personligen tycker jag outletshopping är makalöst trist, samma skit oavsett var man är på planeten. BB, RL, Hilfiger, Coach, OshKoshBGosh, Jos A Banks, Victoria's Secret, Frozen youghurt, Levis, Skechers, Bose. Kan lika gärna handlas hemma till likartade priser om man nu tvunget ska ha något. Särskilt med nuvarande dollarkurs.

Lägg tiden och pengarna på ett besök på Arlingtonkyrkogården och en barrunda i Georgetown istället.
Rätt, åtminstone om man är i Orlando, horder av Brasilianska skolungdomar.
Och visst är det sämre kvalite på ex PL, kanske inte på allt men på storsäljare, pikeer, toppar o dyl.
Köp en god hamburgare vet ja...
 
Topp