• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad skall man ha för band till Memovox? Åsikt?

Diogenes

Cartier
Kära likasinnade!

Jag köpte, för inte så längesedan en Jaeger Lecoultre Memovox. Vid inköp satt det ett mesh-band på klockan. Jag har nu, i flera veckors tid inte kunnat bestämma mig huruvida jag gillar detta eller ej. Därav behovet av era åsikter.

När Memovoxen kom ut på 60-talet vad för typ av band satt på den då, någon som vet?

Nedan har jag bifogat en lånad bild på en memovox på mesh. Väldigt lik min egen.

Jaeger.jpg
 

_jonte

Patek
NSA-länkar sitter snyggt på Memovox och lätta att få tag i. Fått för mig de kan a funnits som val till modellen, men ingen aning egentligen?
Finns original JLC länkar med, men de är ganska rara.
Annars ett tunt brunt struts kanske.

Alternativt kan du ju sälja klockan till mig! :D

668433239_o.jpg

Dscn3700.jpg

jlc_image.3828398.jpg
 

Diogenes

Cartier
Grym på struts tycker jag. Kör min på ett lite grövre skinnband. Sitter faktiskt på armen as we speek. Klockan är ju lite av en sportdressare.

image.jpg
image.jpg


Läcker! Jag gillar dessa lite mörkare skinnen.

Jag är inne på ditt spår med att det är lite av en sportdressare - det är just det som gör det svårt att välja! Lite därför jag också gör det enkelt för mig genom att undersöka vilka band som satt på vid försäljning hos AD.

Personligen är jag inte så förtjust i struts. Dessa fjäderhål (antar jag att det är) ser ut som illavarslande leverfläckar.
 

Diogenes

Cartier
NSA-länkar sitter snyggt på Memovox och lätta att få tag i. Fått för mig de kan a funnits som val till modellen, men ingen aning egentligen?
Finns original JLC länkar med, men de är ganska rara.
Annars ett tunt brunt struts kanske.

Alternativt kan du ju sälja klockan till mig! :D

668433239_o.jpg

Dscn3700.jpg

jlc_image.3828398.jpg


Länken på mittersta bilden är grym. Men kanske lite väl "bufflig", eller?
 
Skulle föreslå något ljust till mellanbrunt (typ cognac) för en lite vardagligare framtoning, matt aligator kanske om struts inte är din grej. Ett midnatsblått eller svart ödleband eller croco för en mer formell framtoning. Fin klocka som bör funka på det mesta.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Lite så tyvärr, hade letat lite längre själv. Men så länge du vet vad du köpt finns det ingen mening för mig att tycka här. Ska väl tillägga att jag tror den är ommålad, tittade bara lite snabbt på mobilen.

Samma här, blev väldigt spontant! ska dit och prata med dom, om jag kan konstatera att tavlan är ommålad och det inte är något dom skrivit i beskrivningen kan jag nog häva köpet.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Samma här, blev väldigt spontant! ska dit och prata med dom, om jag kan konstatera att tavlan är ommålad och det inte är något dom skrivit i beskrivningen kan jag nog häva köpet.
Indexmarkeringarna sitter ju lite snett i förhållande till rälsen, men det kanske inte är fel? Annars kan du ju ha det som ett argument för att den skulle vara målad.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Hämtade ut den, hade den i 30 min klockan trillade i två delar samt minutvisaren var lös... lämnade tillbaka klockan, har väl tillbaka mina pengar inom 3-5 bankdagar.
Glad torsdag!
 
Topp