• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för racercykel?

JSP

Breitling
2-Faktor
Det var tanken med BS. En kugg bak parat med två kedjehjul fram. En jätteväxel och en bail-out gear. Kör en Paul Singleator på den nu trots att den bara har gått som SS.


Inte riktigt testat det på allvar än men jag tycker det borde vara en rätt bra kombo, nästan underhållsfritt, lätt och bra för pannbenet. Möjligen lite dåligt för knäna dock... Men det visar sig.
 

carlanton

Audemars
Gammal. Har en lvg och en mtb.

Kul! Här är farsans som han köpte eller fick av sponsor någon gång i början av 90-talet. Tyvärr på tok för stor för mig. (och ja, jag har ändrat sadelvinkeln på min cykel)

image.jpg
 

paradis

Audemars
Så häftiga cyklar ni har..............är inte det en rätt dyr hobby också ? Vad kostar en riktig fin cykel ?
 

paradis

Audemars
Inte så konstigt då, ser på många bilder ,cykel inne i rummet/ lägenheten, en sådan parkerar man inte på gården.Helvete vilka priser................:eek: men jätte vackra.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jaja, men det är inga konstigheter att köpa en för femtusen heller. Jag menar, vad kostar en dräpargitarr/-stereo/-fåtölj?
 

WBergdahl

Panerai
Minns killarna i klassen när jag ser en sådan cykel. De klämde fast en klädnypa med spelkort på ekrarna så det skulle smattra lite när de cykelstajlade framför oss tjejer. :)
Jag försökte med samma sak när jag gick i högstadiet (5-6 år sedan) och då kan jag lova dig att det inte var coolt för 5 öre! Haha :p
 

WBergdahl

Panerai
Jag betalade 16000kr, och då fick jag, som jag nämnde, en Specialized Tarmac! Det jag skulle säga är att leta efter en fjolårshoj, då det är i det stora hela samma cykel fast med andra färger...

Den stora frågan jag vill ha svar på är: vad väger era landsvägscyklar?! :)
 
Topp