• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tar ni med er på sportlovet?

150E6CEA-002D-4312-89A4-1E1F24F714EC.jpeg
Själv tar jag (i år) med mig följande:

Från vänster:
Speedmaster racing, underskattad allroundklocka som normalt tjänstgör på resan upp och ner. Också bra till tidtagning i backen och pallar bad.

Certina DS Action Diver Titanium, lättviktare i längdspåret. Testad i vedbastu med VG.

Oris Aquis, sådär lagom när man chillar i stugan, går på tur. Perfekt på after ski om man inte behöver flasha en rolle.

Certina någonting. Klockan jag har rest jorden runt med, byggt ett hus, vallar skidor, hugger ved. Klarar allt utom att imponera på någon.

JLC Reverso i vitguld, det kan ju bli finmiddag...

Schysst sammling! Fantastiska modeller

Från vänster:
Speedmaster racing, underskattad allroundklocka som normalt tjänstgör på resan upp och ner. Också bra till tidtagning i backen och pallar bad.

Certina DS Action Diver Titanium, lättviktare i längdspåret. Testad i vedbastu med VG.

Oris Aquis, sådär lagom när man chillar i stugan, går på tur. Perfekt på after ski om man inte behöver flasha en rolle.

Certina någonting. Klockan jag har rest jorden runt med, byggt ett hus, vallar skidor, hugger ved. Klarar allt utom att imponera på någon.

Bra variation på färgerna ;)

Från vänster:

Sportlovet i Singapore, tänkte handla där antingen MP-05 eller MP-07.....eller båda.
Skoja bara, hemska klockor enligt min mening.
E45EAF19-4F47-447A-906B-6CDC618FD1B8.jpeg
148BEE3A-CB85-420C-998B-12D3522A547C.jpeg
Jag håller med. Jag förstår verkligen inte alls meningen med dessa klockor, och klockor likt dessa.
De är ofta svårlösta, stora, klumpiga, fula (även om just det är subjektivt), de är fruktansvärt jäkla dyra och de passar inte till några kläder. Faktum är att de passar bättre i ungarnas leksakalåda då många av dem ser ut som en liten sportbil eller nåt "future megaman vapen" kanske..

Skulle någon som är insatt vilja förklara vad det är som gör att dessa öht KAN säljas till de priser de går för?
Eller är det bara jag och @johmag som har dålig smak när det gäller armbandsur och har missat nåt som alla andra ser?

Tillbaka
Topp