• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna Tudor 7928?

Steve

Breitling
Halloj!

Helt ny här på forumet och relativt ny och oerfaren inom klockor generellt sett, dock har ett starkt nytt intresse väckts. Har kikat en del på 5513 men tänkte stega in lite lättare först för att sen se om jag vill utöka. Har kollat på Tudor 7928 och fastnade specifikt för en från 1967. Tänkte höra lite vad ni har för åsikter om pris och generellt sett vad man bör tänka på när det gäller såpass gamla klockor?

Hur enkelt är det att hitta någon som kan serva en klocka som denna och om det skulle krävas nya komponenter, hur svårt är detta att hitta?

Här är klockan: http://www.brevetwatches.de/watches...or-submariner-ref-7928-aus-dem-jahr-1967.html

Trevlig helg!
 

fc2

Rolex
Kan inte säga något om klockan i sig men kan meddela att säljaren är väldigt reko, har köpt grejer av honom tidigare. Kan vara lite långsam i mailsvar men annars bra. Ville tidigare bara köra bank transfer vilket kändes lite ovanligt för en som är van med eBay och paypal men det gick kanon.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Efter att i åratal lyssnat till konnässörerna på Submariners så är väl luggarna väl så späda. Vad gäller verket så är det väl i vanlig ordning ett ETA=inga problem med delar.
 

jhm

Panerai
Det finns gott om fake vintage-Tudors på marknaden. Som vanligt gäller det att hålla korpgluggarna öppna, och försöka hitta så många bra referenspunkter som möjligt. Försök även att få många och bra tagna bilder, vilket underlättar bedömningen för de som kan sina modeller. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Halloj!

Helt ny här på forumet och relativt ny och oerfaren inom klockor generellt sett, dock har ett starkt nytt intresse väckts. Har kikat en del på 5513 men tänkte stega in lite lättare först för att sen se om jag vill utöka. Har kollat på Tudor 7928 och fastnade specifikt för en från 1967. Tänkte höra lite vad ni har för åsikter om pris och generellt sett vad man bör tänka på när det gäller såpass gamla klockor?

Hur enkelt är det att hitta någon som kan serva en klocka som denna och om det skulle krävas nya komponenter, hur svårt är detta att hitta?

Här är klockan: http://www.brevetwatches.de/watches...or-submariner-ref-7928-aus-dem-jahr-1967.html

Trevlig helg!
Har redan kommit bra svar... Bandhornen är omborstade. Ser fint ut "under locket" ingen rost vare sig på mellan- elle bakboett. Det är positivt. Säljaren tycks ha ett gott rykte på r-l-x.de (tyska Rolex-forumet).
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Tips för att lära mer om gamla Tudor är http://www.tudorcollector.net/ där kan man t ex läsa precis det som nämns här ovan att 7928:an inte har ETA-urverk utan ett 390-verk från Fleurier. Jag vet inte hur svårt det är med delar till detta, men jag kan tänka mig att det inte blir lika enkelt som till de senare ETA-urverken. (Jag hade en 7016 själv, och det urverket kändes som en gammal bekant när jag lät urmakaren kolla på det).

Annars är ju grunden till all kunskap vintagerolexforum.com, där kan du spendera många timmar med att lära dig detaljer om vintage Rolex och Tudor som du inte visste du behövde kunna.

Lycka till, Tudor Sub är fina klockor!

/Klocksebbe
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt fin, det går att hitta delar till 390.....dock kan det vara lite meck via bukten och diverse forum.....dock hade jag inte tvekat på denna! Den slår en average 5513 alla dagar i veckan.....
 
Topp