Plockar alltid av den innan inträdet, men så är jag ju också född med fingertoppsskänslaHade du däremot fortfarande haft hjälmen på dig vet ingen hur det hade gått![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Plockar alltid av den innan inträdet, men så är jag ju också född med fingertoppsskänslaHade du däremot fortfarande haft hjälmen på dig vet ingen hur det hade gått![]()
Fråga om AD kan prismatcha, inte svårare än så.Jag funderar på att göra det. klockan som jag gillar finns hos lokala klockmaster för 7,395 kr men online på en annan sida finns den för 5,750 kr Enda skillnaden är att den billiga kommer med läderband. Tycker du att det är dålig stil att göra så? länkar till båda följer nedan
https://www.klockmaster.se/klockor/tissot/tissot-chemin-des-tourelles-powermatic-80-t0994071104800
https://klockorochsmycken.se/produkt/tissot-chemin-des-tourelles-powermatic-80-t099-407-16-048-00/
Har fått känslan av att det inte brukar vara så populärt att be AD prismatcha mot gråhandlare. Kan bli lite tryckt stämning då (har testat själv)Fråga om AD kan prismatcha, inte svårare än så.
Han vägrade heheFråga om AD kan prismatcha, inte svårare än så.
hemsidan skriver att dem är en AD, så gråhandlare vettefanHar fått känslan av att det inte brukar vara så populärt att be AD prismatcha mot gråhandlare. Kan bli lite tryckt stämning då (har testat själv)
Precis det där sa jag till personen i butiken men fick till svar att de är gråhandlare hur mkt de än skriver att de är AD.hemsidan skriver att dem är en AD, så gråhandlare vettefan
Är helt ok, jag får önska han lycka till i sällanköpshandelns begynnande e-handelsepok.Han vägrade hehe
Jag har absolut inga problem med att gå in hos en AD utan att vara ”dressad”. Jag brukar tvärtom försöka tajma besöket med en ”bekvämare” outfit. Känns bara töntigt att klä upp sig enbart för att försöka få bättre service. Har aldrig upplevt sämre service hos ADs pga min klädsel (som kan variera)
Dock lämnar jag alltid Adidasbyxorna och bomberjackan hemma, det är att utmana ödet och jag sparar den outfiten till besöket hos LW.
![]()
När jag går in i en butik med ändamålet att spendera tio- eller tom hundratusentals av mina surt förvärvade är det sista jag vill att känna att jag behöver klä upp mig för besöket. Snarare kan man väl vända på frågeställningen: Bör AD ha en dresscode när de möter sina klienter?
Jag gillar snygga kläder, men som frekvent cyklist blir det ibland svårt att upprätthålla. Jag vet inte hur många gånger jag i tid och otid stövlat in på både Rob och Nymans iklädd cykelmundering inkl ryggsäck och dinglande hjälm. Har alltid blivit bemött på bästa sätt så jag är övertygad om att de lämnat kavajkravet på kunderna för länge sedan.
När man försöker vara PK men det skiter sig till slutJag har inte sålt just klockor, men gjort många år som säljare i detaljhandeln. Som många skriver så är det lite dumt att ta tid av en upptagen säljare. Inte bara för att hen blir irriterad utan även för att hen kommer så artigt som möjligt försöka göra klart ditt ärende så han kan ta nästa på....
Vet du varför man köper något och inte ens har hämtat ut det ett år senare?Som flera redan har nämnt, undvik tider då det är ”riktiga kunder” som behöver tid.
Var nyligen i en butik i ett annat land där vi passerade en klockbutik. Mitt sällskap kände inte till märket så vi gick in och tittade. Tomt i butiken och förklarade för säljaren att det var ett annat märke som jag var ute efter. Stoppade inte säljaren för skönt snack i 30 min och att han plockade fram en kartong med alla klockor som var köpta men inte uthämtade (exempelvis sålda för mer en ett år sedan). Främst diverse Limited editions (1 av 1 osv) och andra modeller som inte fanns i skyltfönstret. Sedan plockar han även fram mer eftertraktade modeller till salu som de inte har framme i butiken (ännu en gång bekräftat till de som tvivlar på att butiker har eftertraktade modeller hemma som de inte visar i butiken). Blev dock inget köp men ett mycket trevligt besök.
Skrivs certifikatet när man hämtar ut eller vid köptillfället? Garantin kanske?Vet du varför man köper något och inte ens har hämtat ut det ett år senare?
Kul att butiksupplevelsen var trevlig![]()
Högst oklart, även för personalen. De har en hel del tämligen förmögna kunder så möjligt att vissa kunder spontan köper något de gillar och glömmer bort att hämta den, även om den kostar exempelvis halvmiljonen. Mest sjuka är hur många klockor det var och att det i regel var olika köpare.Vet du varför man köper något och inte ens har hämtat ut det ett år senare?
Kul att butiksupplevelsen var trevlig![]()
Också konstigt, varför ska man behöva belasta AD:n med den risken? Köp en bankfack och ha rackaren där i istället.Eller att dem köper den och förvarar den där som i ett "bankvalv" typ