• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni om denna?

Vad tycker ni?

  • Helt klart intressant!

    Röster: 8 19.0%
  • För likt Panerai, lika bra att köra the "Real Deal".

    Röster: 1 2.4%
  • Inget för mig.

    Röster: 16 38.1%
  • Nu är midsommar över och vi går mot mörkare tider, då är denna klocka perfekt!

    Röster: 1 2.4%
  • Hur många svarsalternativ har det här jävla inlägget?!

    Röster: 7 16.7%
  • Jag är bakis, låt mig bara vara!

    Röster: 6 14.3%
  • Sillen på midsommarfirandet vad gammal och nu är jag sjuk....

    Röster: 1 2.4%
  • Hur gick det för Galatasaray i sista matchen och gjorde Selçuk İnan något mål?

    Röster: 2 4.8%

  • Totala väljare
    42

ScubaKing

Audemars
Vad tycker ni om denna?

Personligen gillar den. Microbrand med drag från Panerai, dock tycker jag dem verkar stå på egna ben och just denna modell skiljer ju sig rätt mycket från Panerai (bezel, visare, boett).

Ser ut som man får rätt bra klocka för pengarna. Ett ETA 2824-2 sitter i klockan med 38hrs power reserve. Diametern är 44mm och den är tät till 500m. Safirglas med anti-reflective coating. Blå sandwich tavla i två toner. Super-LumiNova av högsta graden (?). Premium Italienskt läderband, handgjort i Florens av Simona Di Stefano.

Någon som har erfarenhet av märket eller klockorna? Lite roligt att dem bara tillverkar 1.000-2.000 klockor totalt per år.

I fråga om mikromärken så är det detta märke som fångat mitt intresse samt även märket Meccaniche Veneziane och modeller Nereide.

Priset då? Ja straxt under 8000 kr ny från tillverkaren. Det måste ju anses som ett bra pris!

WB_GG_DG-01_front.jpg

WB_GG_DG-01_side-2.jpg
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Just denna modell har ju bara sifferlayouten från Panerai.
I övrigt är det en egen design.
Gillar bulan strax ovanför kronan men saknar att det inte finns nåt som helst kronskydd!
Har faktiskt svårt att bestämma vad jag tycker om den!
Om man köper den, måste den få en chans, kan ta ett tag att gilla den.
 

DrDre

Patek
Inte alls dum. Visst har den fått lite inspiration från Panerai, men det går inte att förväxla de två, så jag ser inte det som något problem.
 

AGRIF

Omega
2-Faktor
En mashup mellan en BP och Panerai, fungerar storleken för dig och du inte har problem med att de lånat en del design så är de väll bara o köra I guess
 

Sills

Omega
Tycker den ser bra ut och skiljer sig tillräckligt från BP och Panerai att den kan stå på egna ben. Instämmer att det är mycket klocka för pengarna.
Köp!
 
Topp