Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror du är något på spåren där. Det verkar finnas huvudsakligen budgetklockor och upper-tier lyxklockor med skelett, och skillnaden blir ganska tydlig. Några mellanting finns ju i lower-tier lyx/high range, t.ex. open heart-modeller från Baume et Mercier, Frederique Constant med flera, men inga renodlade skelett såvitt jag vet.När det kommer till skeleton klockor ser man på långa vägar om den är billig eller dyr, jag tycker att det tyvärr inte finns några "billigare" alternativ till skeletklockor på marknaden utan att den ser för plastig ut
Bra skelettklockor är fantastiska.
Och till er som tror att det är en ny trend kan jag informera att skelettklockor har varit en trend i säkert 200 år.
Snyggaste klockan i denna tråd är VC:n. Kände jag att jag vill lägga 500 000 kr på en klocka är det den klockan jag skulle köpa.
Nope, misslyckades 4 ggr med att köpa den jag ville ha och gav sen upp i frustration (samtliga gånger var det antingen en fellistning (som uppdagats efter att jag betalat) eller att klockan som angivits som NOS inte alls var NOS). Jag har tolkat det som universums sätt att hindra mig från att skaffa ett skelett.Rockar du någon skelettklocka själv och i så fall vilken?![]()
Riktigt läcker. Dock förmodligen väldigt svårläst.Gillar skarpt!![]()
Den här var brutal, men svårfotad
![]()
![]()
Jadå, testade i en VC butik. Minns jag rätt kostade den mellan 0,5-1milj euroÄr den äkta? Kolla graveringen på bak boetten. Kanske bara är bilden dock.
Den var faktiskt ok men skulle nog inte ligga på topp på min "vill ha" lista.Nu klassas väl inte "open heart"-modeller som skelettklockor direkt, men jag tycker det kan vara en fin avvägning. Dock har jag överlag svårt även för dessa då jag tycker det kan se lite malplacerat ut - nästan lite trasigt ibland. Men FC har lyckats bra i mitt tycke med sitt släpp på Basel förra året.
![]()