Case closed! Skrev på anställningsavtal idag och börjar på måndag. Tack @floristen för en fin kontakt. #KS4ever
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Case closed! Skrev på anställningsavtal idag och börjar på måndag. Tack @floristen för en fin kontakt. #KS4ever
Nemas problemas! Det är det KS är till för, kör så det ryker!Case closed! Skrev på anställningsavtal idag och börjar på måndag. Tack @floristen för en fin kontakt. #KS4ever
Case closed! Skrev på anställningsavtal idag och börjar på måndag. Tack @floristen för en fin kontakt. #KS4ever
Case closed! Skrev på anställningsavtal idag och börjar på måndag. Tack @floristen för en fin kontakt. #KS4ever
Kul att höra. Bra jobbat!Case closed! Skrev på anställningsavtal idag och börjar på måndag. Tack @floristen för en fin kontakt. #KS4ever
IT-support. Liten avdelning som supportar 1-3 line åt större kund. Verkar finnas mycket att lära sig och goda utvecklingsmöjligheter. Är supertaggadGrattis! Vad ska du göra?
Har själv börjat min karriär den vägen och känner många som gått samma väg. Med din inställning kommer det gå super! Stort lycka till!IT-support. Liten avdelning som supportar 1-3 line åt större kund. Verkar finnas mycket att lära sig och goda utvecklingsmöjligheter. Är supertaggad
Vad kul att höra - stort grattis och lycka tillIT-support. Liten avdelning som supportar 1-3 line åt större kund. Verkar finnas mycket att lära sig och goda utvecklingsmöjligheter. Är supertaggad
Så jobbar vi på det företag jag jobbar åt i alla fall. Jag ansvarar för ett team där enbart en som vi har anställt är någon med dokumenterad utbildning eller erfarenhet sedan tidigare. De andra har vi identifierat inom företaget eller genom att i intervjufasen fokusera på vem människan är, dess ambition och arbetsvilja.Kollat lite på Academic Works java utbildning men kan tänka mig det inte är omöjligt att om man visar intresse så kan säkert ens befintliga arbetsgivare fixa utbildningar åt en.
Så jobbar vi på det företag jag jobbar åt i alla fall. Jag ansvarar för ett team där enbart en som vi har anställt är någon med dokumenterad utbildning eller erfarenhet sedan tidigare. De andra har vi identifierat inom företaget eller genom att i intervjufasen fokusera på vem människan är, dess ambition och arbetsvilja.
Sedan har jag lärt upp dem på jobbet samt skickar dem på utbildningar och de börjar nu bli riktigt vassa tack vare sin vilja att arbeta hårt och lära sig.
Så det går definitivt att ha det här som strategi om du är outbildad men vill jobba inom IT. Kruxet är väl att en del som sätter sig i Help Desk tycker att de "står över" arbetsuppgifterna och inte gillar att prata med kunderna. Det är såklart helt fel approach för kunderna är ju det företaget lever på.
De som däremot tar arbetet på fullaste allvar, jobbar hårt och har en bra, positiv attityd blir snabbt identifierade och får ett nytt erbjudande så fort en lucka erbjuds.
Det kan såklart betyda att du får ha lite tålamod även om du tror att din potential ligger långt över en Help Desk-funktion (som i övrigt är hjältar i sig då det är företagets ansikte utåt mot de riktiga kunderna, alltså vanliga medarbetare). Luckor kommer inte varje dag men du ska också tänka på att för oss som rekryterar är det betydligt lättare att satsa på ett kort vi redan känner inom företaget än att chansa med en extern rekrytering (som för övrigt är svinjobbig).
Så jobbar vi på det företag jag jobbar åt i alla fall. Jag ansvarar för ett team där enbart en som vi har anställt är någon med dokumenterad utbildning eller erfarenhet sedan tidigare. De andra har vi identifierat inom företaget eller genom att i intervjufasen fokusera på vem människan är, dess ambition och arbetsvilja.
Sedan har jag lärt upp dem på jobbet samt skickar dem på utbildningar och de börjar nu bli riktigt vassa tack vare sin vilja att arbeta hårt och lära sig.
Så det går definitivt att ha det här som strategi om du är outbildad men vill jobba inom IT. Kruxet är väl att en del som sätter sig i Help Desk tycker att de "står över" arbetsuppgifterna och inte gillar att prata med kunderna. Det är såklart helt fel approach för kunderna är ju det företaget lever på.
De som däremot tar arbetet på fullaste allvar, jobbar hårt och har en bra, positiv attityd blir snabbt identifierade och får ett nytt erbjudande så fort en lucka erbjuds.
Det kan såklart betyda att du får ha lite tålamod även om du tror att din potential ligger långt över en Help Desk-funktion (som i övrigt är hjältar i sig då det är företagets ansikte utåt mot de riktiga kunderna, alltså vanliga medarbetare). Luckor kommer inte varje dag men du ska också tänka på att för oss som rekryterar är det betydligt lättare att satsa på ett kort vi redan känner inom företaget än att chansa med en extern rekrytering (som för övrigt är svinjobbig).
Då är du på rätt väg. Det finns ju alla möjligheter inom IT-branschen att gå olika vägar. Teknisk spetskompetens, mot projektledarhållet och vidare inom management etc.Just nu så trivs jag i helpdeskrollen och kan tänka mig den i några år i takt med att man lär sig mer.
Jag tycker ju det är det roliga att prata med användarna och lösa deras problem såväl lätta som svårare problem. Jobbar som konsult men ser långsiktigt och hoppas bli kvar på stället länge.
Då är du på rätt väg. Det finns ju alla möjligheter inom IT-branschen att gå olika vägar. Teknisk spetskompetens, mot projektledarhållet och vidare inom management etc.
Vi har flera stycken som kommit in via bemanningsföretag och fått fast anställning. Samma sak där som jag skrev innan egentligen - om du visar vad du går för är det betydligt bättre för företaget att anställa dig än att behöva gå igenom en hel rekryteringsprocess. Kämpa på och lycka till
Snittlön varierar såklart beroende på vart i landet det är och vad det är för arbetsuppgifter/komplexitet & kanske även beroende på utbildningsnivå. Men jag skulle tippa på runt 50k i snittlön i Stockholm för systemutvecklare. Förmodligen några tusenlappar lägre i mindre städer. Stor efterfrågan på utvecklare generellt sett & Java är fortfarande gångbart och vanligt. Kolla t.ex den här surveyn på Stack overflow: https://insights.stackoverflow.com/survey/2019#technologyHur står sig Javautvecklare nu? Finns det stor efterfråga? Vad ligger snittlönerna där på (ungefär)?