• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Valet mellan 2st klockor, min första mekaniska. VILKEN ÄR BÄST!

Hej!
Jag har beställt (den mörka), men då det tagit en vecka innan jag får den har jag börjat att tvivla..
Vet att dessa klockor förmodligen är skräp för många klockfantaster, men vilken skulle ni valt om ni fick någon av de? Och skulle någon mot förmodan verkligen avråder mig att köpa någon av dessa får ni självklar det också om det är bra motiverat;) Har läst recensioner på dessa och de verkar vara ok.
Då jag har smal handled är dessa 2 perfekta för mig med en bredd på 38mm och priset är under 2000kr.

Nackdel med är att man inte kan byta armband och ha t.ex natoarmband. Den mörka är färgad med PVD, hur åldras det, kan det bli fult med tiden, lätt att repa?

Nackdel med SNK809K1 är att den har ett smalt armband på bara 18mm vilket är på gränsen till för smalt enligt mig. Tycker även att den är lite fulare än SNKE03k1.

Hur skulle ni ha tänkt?

Bilagor

• upload_2018-2-2_10-22-46.png
    upload_2018-2-2_10-22-46.png
    15.9 KB · Visningar: 18
  • upload_2018-2-2_10-23-2.png
    upload_2018-2-2_10-23-2.png
    14.1 KB · Visningar: 18
Senast ändrad:
Hej!
Jag har beställt SNKE03k1 (den mörka), men då det tagit en vecka innan jag får den har jag börjat att tvivla..
Vet att dessa klockor förmodligen är skräp för många klockfantaster, men vilken skulle ni valt om ni fick någon av de? Och skulle någon mot förmodan verkligen avråder mig att köpa någon av dessa får ni självklar det också om det är bra motiverat;) Har läst recensioner på dessa och de verkar vara ok.
Då jag har smal handled är dessa 2 perfekta för mig med en bredd på 38mm och priset är under 2000kr.

Nackdel med SNKE03k1 är att man inte kan byta armband och ha t.ex natoarmband. Den mörka är färgad med PVD, hur åldras det, kan det bli fult med tiden, lätt att repa?

Nackdel med SNK809K1 är att den har ett smalt armband på bara 18mm vilket är på gränsen till för smalt enligt mig. Tycker även att den är lite fulare än SNKE03k1.

Hur skulle ni ha tänkt?

Skaffa båda?

Jag hade kört på SNK809K1 alla gånger. Känns mer diskret och lättburen, plus att smalare armband är najs enligt mig. Sen att du kan sätta den på läder är också en klar fördel!
Okej! Lite så jag också tänker, men har sett bilder och tyckt att den ibland verkar ha för smalt band, en svart klocka är väl annars mer diskret än en silverfärgad?
Tex bilden nedan verkar läderarmbandet för smal för mitt tycke.

upload_2018-2-2_11-11-53.png

Hehe sant! Men är osäker att beställa från sidor från utlandet. Iofs så verkar klockan jag beställde på CDON komma från Holland och tar en evighet att komma, vet inte om jag ens vågar sända tillbaka den..

Senast ändrad:
Hehe sant! Men är osäker att beställa från sidor från utlandet. Iofs så verkar klockan jag beställde på CDON komma från Hålland och tar en evighet att komma, vet inte om jag ens vågar sända tillbaka den..
CDON beställer ju också från utlandet men lägger på jävla massa pengar.
Väldigt många här kan intyga att Skywatches (med flera utländska/japanska siter) är helt reko. Sluta vara osäker :)
Skulle aldrig beställa en klocka från CDON... :stop:

Edit: Var ligger Hålland?

Senast ändrad:
CDON beställer ju också från utlandet men lägger på jävla massa pengar.
Väldigt många här kan intyga att Skywatches (med flera utländska/japanska siter) är helt reko. Sluta vara osäker :)
Skulle aldrig beställa en klocka från CDON... :stop:
Att beställa från CDON var ett misstag jag inte kommer göra om, som tur var är klockan jag beställt inte så dyr. Får prova att beställa från någon av dessa sidor nästa gång..

Hej!
Jag har beställt SNKE03k1 (den mörka), men då det tagit en vecka innan jag får den har jag börjat att tvivla..

Nackdel med SNKE03k1 är att man inte kan byta armband och ha t.ex natoarmband. Den mörka är färgad med PVD, hur åldras det, kan det bli fult med tiden, lätt att repa?

Hur skulle ni ha tänkt?

Den svarta ser ju bra mycket bättre ut än den andra IMHO. Kan garantera att den ser betydligt coolare ut efter några års användande också :)

Hehe sant! Men är osäker att beställa från sidor från utlandet. Iofs så verkar klockan jag beställde på CDON komma från Hålland och tar en evighet att komma, vet inte om jag ens vågar sända tillbaka den..
Handlat från Skywatches flera gånger skulle absolut inte tveka plus att man spar en rätt stor del bara att köra!

Hej!

Hur skulle ni ha tänkt?

Det är väl inga dåliga klockor men vill du maximera värdet av vad du vill spendera skall du ALLTID köpa begagnat, och inte vara allt för kräsen med skick och exakt modell.
ARCHIELUXURY - YouTube - YouTube
Paul Pluta - YouTube - YouTube

Personligen hade jag valt den andra. Klassisk field watch. Men om du gillar den svarta mer så är valet enkelt. Köp det du gillar just nu. Strunt i framtiden. Se till så att du blir glad av ditt nya ur. :)

Men den är väldigt vanlig, då blir väl den mer ovanliga svarta mer uppskattad om man skulle börja samla:)
Så kan det givetvis vara. Jag bara skrev vilken jag själv hade köpt, enbart baserat på att jag själv tycker den är snyggare. Annars är jag ett stort Seiko-fan och tror du kommer bli nöjd med klockan. Tyvärr är Seikos länkar i den här prisklassen inte speciellt bra eller sköna, de lägger typ 95% av kostnaden på själva klockan och resten på länken. Så det talar för klocka två också IMHO.

Tillbaka
Topp