• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Valet tray

Hejsan, insett att jag faktiskt skulle behöva ha en sk "valet tray" att lägga klockan, nycklarna etc på när jag kommer hem. Har sett dem i läder från Omega en gång i tiden men hittar ingen när jag googlar. Några tips?

Jo, det vet jag men kanske vill ha något med lite mer "kvalité" och då gärna typ Omega eller liknande. De jag såg på bukten var några a riktigt färgglada saker, ett gäng som såg ut som billigt kinaskit och några som kostade skjortan, såg bra ut men som var lite overkill för mig då de har typ fem fack och kaffekokare.

De dyker upp till försäljning då och då här på forumet. Dock inte särskilt ofta. Kan ändock vara värt att hålla utkik på Köp och Sälj.

Har vi inte medlemmar här på KS som gör sådana? Men du kanske vill ha nån med ett "märke" på..?

Rolex har både för små och stora behov...

WP_20170212_00_27_20_Rich (2).jpg

Rolex har både för små och stora behov...

WP_20170212_00_27_20_Rich (2).jpg
Om man inte kan lägga sin Rolex på ett vanligt bord, kan man då lägga sitt Rolex "fat" på ett icke-Rolex bord? Och kan man ha sitt Rolex bord i en icke-Rolex bostad? Var tar det slut? Här någonstans?:

:rolex:

"Für das realisieren eines Besichtigungstermins, ist ein Kapitalnachweis ihrerseits unverzichtbar."
Eller som vi säger på svenska, däcksparkare undanbedes. :)

http://525.hci-is24.ch/public/hci/d...e-e3827652-1320-4fa0-295c-0fc08eab280c&wl=525

Om man inte kan lägga sin Rolex på ett vanligt bord, kan man då lägga sitt Rolex "fat" på ett icke-Rolex bord? Och kan man ha sitt Rolex bord i en icke-Rolex bostad? Var tar det slut? Här någonstans?:

:rolex:

"Für das realisieren eines Besichtigungstermins, ist ein Kapitalnachweis ihrerseits unverzichtbar."
Eller som vi säger på svenska, däcksparkare undanbedes. :)

http://525.hci-is24.ch/public/hci/details?s=3&t=2&l=4147&r=40&pf=5m&p=4269170&se=16&ci=13&ct=19&callerurl=http://www.nzzdomizil.ch/suchen/&frameid=frame-e3827652-1320-4fa0-295c-0fc08eab280c&wl=525
Nu är du bara avundsjuk...
hur fick du reda på var jag bor? ;)

Senast ändrad:
Jo, det vet jag men kanske vill ha något med lite mer "kvalité" och då gärna typ Omega eller liknande. De jag såg på bukten var några a riktigt färgglada saker, ett gäng som såg ut som billigt kinaskit och några som kostade skjortan, såg bra ut men som var lite overkill för mig då de har typ fem fack och kaffekokare.

Ah, ja det var inte menat som en dryg kommentar, det finns även omega-varianter där. Dock rätt dyra.

Lycka till med jakten, och posta gärna vad du hittar :)

Skulle behöva nåt liknande när jag lagar mat. Med dykare är det onödigt men när jag hade speedyn vågade jag inte blöta henne när jag tog tid.

Samtidigt ville jag inte placera henne direkt på mosaiken i köket :
IMG_1747.JPG

Tänker på sikt när man har en Lange tourby på läder elle liknande :)

Lägga av klockan när man kommer hem?
Förklara? Detta är något nytt för mig. o_O
Vill ju inte slitande urverket... ;)

Haha, är nog mest när jag lägger mig men iaf. I huvudtaget skönt att inte alltid lägga av dinkorna mot ytor som repar. Har hänt mer än en gång att jag lagt av en klocka på en handduk när jag lagat mat och du kan nog gissa hur många sekunder det tagit innan jag glömt bort att den ligger på handduken och sliter tag i den. Kan bli dyrt om man har otur.

Sedan vill man självklart att de ska få vila med klass när de inte är i windern.

Jay gjorde en i svart läder fodrad med grå mocka till damen i julklapp. Rätt enkel att tillverka men det går åt rätt mycket material.
Med en bit på 30*30 cm får man ut en bricka på typ 24*24. Räcker gott till 4-5 klockor.

Kan haka på och säga att Palmgrens gör väldigt fina saker; har en portfölj från dem jag är otroligt nöjd med. Känns ju imo roligare med ett anrikt gammalt svenskt märke till förvaringen istället för en "reklamprodukt" från ett klockmärke också.

Tillbaka
Topp