• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vanligt med bluffbutiker?

Jag är ute efter en snorbillig vardagsklocka som trots priset är trevlig att se på, utan att vara en DW/Boss/Kors etc (saknar rationellt skäl för motviljan mot dem, vill bara inte ha någon), och fastnade för samma Casio panda som signaturen Urverk.
TwKR2x.jpg

Givetvis säljs inte klockan i Sverige, vilket verkar gälla de flesta kvarts-pandor jag har hittat, så jag googlade som en tok. Då hittade jag den på Benshop, som enda google-träff i Europa. Hittade dock inga omnämnanden på forum, så jag tittade närmare på sidan.

De påstår sig ligga i UK, men de kan varken skriva grammatiskt korrekta eller fullständiga meningar på engelska. Under Testimonials finns kundomdömen från UK och Australien med liknande språkfel, så allt luktar fejk lång väg.

Jag har sökt i forumet efter andra näthandlare jag har hittat och de finns omnämnda här, t ex Creationwatches.com. Är handlare som Benshop, med massmarknadsklockor, ett vanligt fenomen inom klockvärlden? Jag hade föreställt mig att bedragarna skulle hålla sig till förfalskningar av dyra märkesklockor.
 
Jag beställde en Hamilton för 12K från en bluffbutik (bank wire) för ett antal år sedan. De hade förfalskat recensioner i några klockforum, men jag borde ha läst kommentarerna. :)
 
Oops, har redan beställt. Det verkar vara blandade erfarenheter i den tråden, så jag har kanske i princip köpt en lott. Jag har inte hittat pandan på svenska prisjakt.se, förutom på Uret.se där den är utgången. Den finns inte heller listad på se.casio-shop.eu.
Det blir säkert bra, så länge den inte strular så är det ju inga problem.
 
Jag ser att Jomashop, Rakuten och Monsterwatches nämns som seriösa i tråden om CW (samt Stjärnurmakarna men det måste varit ett skämt). Finns det månne någon tråd här någonstans som listar bra näthandlare?
 
Jag ser att Jomashop, Rakuten och Monsterwatches nämns som seriösa i tråden om CW (samt Stjärnurmakarna men det måste varit ett skämt). Finns det månne någon tråd här någonstans som listar bra näthandlare?
Vad som är ”bra” är ju relativt. Beror på hur man prioriterar service/pris.
 
Idag dök detta friska exemplar från Creationwatches. Om den fortsätter vara frisk, vilket de kvartsur jag har stiftat bekantskap med hittills har gjort, och inte behöver någon garantiåtgärd, så har jag haft tur med lotteriet. DHL ville inte ha någon moms när de levererade, men det kanske brukar komma en faktura efteråt?

panda.jpg
 
Kul med Benshop, att den första recensionen som dyker upp är från Stephie i Sverige.
Vi har hela 6 st Stephie i Sverige. KAN ju vara en av dem förstås. :D
 
Tillbaka
Topp