• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

marer

Cartier
Gw 5000 alltså? Den var nära, men har tyvärr inte den mer svårlästa inverterade tavlan. Jag är ju såklart inte ute efter att veta hur mycket klockan är i första hand
image-jpeg.225632

Med bakgrundslyset intryckt har du 3 sekunder på dig att läsa av den inverterade tavlan. :p
 

marer

Cartier
Perfekt! Det räcker för att inse att man skulle åkt för några minuter sedan. Blått lyse, vilket nummer på modell? Lutar åt den militäriska svarta mest.
Haha precis! Jag kör en W5600-bb, vilket är så svart det kan bli. Ovärdeligt under stealth-missions med det lokala SEALS teamet. Mindre bra när man ska kolla klockan på kvällen, och inte ens hittar vart den är.
 

UrVerk

Breitling
Gillar urtavlan på denna Casio Edifice EFR-527 glaset är dock mineralglas så det drar ner kvalitetskänslan lite annars är den helt ok.
DSC03317.JPG

DSC03319.JPG

DSC03320.JPG
 

Bilagor

  • DSC03317.JPG
    DSC03317.JPG
    102.3 KB · Visningar: 41

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den blå har ju samma design/detaljer, är den något att ha?:)
Lite sugen på den. Redan beställt en DW5600BB efter blivit lite biten av alla bilder


b2o0SOd.jpg
Jag tycker båda den blåa och den orange med svart negativ display är fina. Sen om du gillar dom är väl upp till dig. Den har ju multiband 6+tough solar dessutom :)
 

par

Patek
2-Faktor
Är det verkligen meningen att adjust knappen ska sitta längre in än de andra? Min sitter så tight att jag bara kommer åt den om jag tar av klocka .

image.jpeg
 

SSL

Audemars
Är det verkligen meningen att adjust knappen ska sitta längre in än de andra? Min sitter så tight att jag bara kommer åt den om jag tar av klocka .

image.jpeg

A, du får spara ut nageln på pekfingret ;)
Jag har fått officiellt uttalande av Casio på den frågan så allt är som det ska.
 

SSL

Audemars
Vafan, du är allvarlig nu?

För att nolla stoppuret måste jag exempelvis då ta av mig klocka

Tror jag tog upp det tidigare i den här eller "reflektioner om g-shock"-tråden. Tycker också det är rätt puckat, men jag kontaktade Casio och fick till svar att det ska vara så för att man inte ska råka komma åt knappen i nåt läge.
 
  • Like
Reactions: par

SSL

Audemars
image.jpeg


Nåt som är spännande med modellen. Skulle kunna tänka mig att testa en baby, men känns som att man snabbt skulle tröttna på en kl som heter baby och tillverkas för tjejer. Vanliga G-Shock är så stora o feta.
 

Räven

Cartier
Insåg det uppenbara behovet av att ha tillgång till en g-shock efter att läst här. Beställde den som hade det mesta, tyvärr täckte armarna inte till så den fick åka på retur. Letar nu efter den näst mest ultimata 5600 modellen eftersom kg-3 inte går att få tag i
Vad har du för mått på handleden? Jag misstänker nämligen att Rangeman inte skulle funka på min - 16.5 cm.
 
Topp